Ati atombios

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShinChan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Hoi,

Recent wilde ik bepaalde games spelen, zoals assasins creed & black ops op mijn pc. Maar het lukte niet vanwege mijn videokaart, maar paar maanden geleden lukte alles, en zelfs de crysis lukte ( getest door canyourunit ). Maar als ik nu de scan van Can you run it doe, krijg ik als video kaart dit:

naamlooslr.png

Alvast bedankt,

-Shin Chan :)

Laatst bewerkt:
Na wat zoekwerk met google, kreeg ik dit programma HWiNFO en dat gaf te volgende aan:

CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ (Brisbane, BH-G2)
2700 MHz (13.50x200.0) @ 1002 MHz (5.00x200.4)
Chipset: nVidia GeForce 6150 (C51) + MCP51
Graphics: ATI RADEON HD 2400 PRO [DELL]
ATI RADEON HD 2400 PRO (RV610-DT LE), 256 MB DDR2 SDRAM

Nou ben ik een beetje in de war. Is het een ATI videokaart of Nvidia. Allebei kan niet. Of heb je naast je videokaart ook nog een onboard videokaart. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen.

Als dat het geval is, dan even je monitor op de videokaart zetten en eventueel je onboard videokaart in de bios uitschakelen.

Let op: Dat zijn slechts mogelijkheden. Hoeft niet perse zo te zijn

Laatst bewerkt:
Nou ben ik een beetje in de war. Is het een ATI videokaart of Nvidia. Allebei kan niet. Of heb je naast je videokaart ook nog een onboard videokaart. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen.

Als dat het geval is, dan even je monitor op de videokaart zetten en eventueel je onboard videokaart in de bios uitschakelen.

Let op: Dat zijn slechts mogelijkheden. Hoeft niet perse zo te zijn

Sommige moederborden hebben een chipset van Nvidia of AMD. Das puur voor de onboard graphics als je bv pc formateerd. je moet in dat installeer gedeelte toch enig beeld hebben... dus dat word ge genereerd door de onboard grafische chipset van AMD of wel Nvidia.

Ik had bv op mijn ASUS M4N78 moederbord een Nvidia chipset. Nu op mijn GigaByte GA-990FXA-UD3 heb ik een AMD chipset op zitte.

Op beide kunde beide beeldschermkaarten draaien. Dus die chipset is helemaal geen probleem :)

@ Topic opener:

Zoek eens van TechPowerUp GPU-Z programmatje. Dan krijg je al je info over je videokaart. Maak een screeni van wat je te zien krijgt en zo kunne we je beter op weg helpen om te zien of er een mankement is aan je kaart of niet, ook kunne we dan zien welke kaart je hebt voor je driver.

Hier een voorbeeld van mijn videokaart in GPU-Z

picture.php

Zo'n plaatje moet je eens maken, dat maakt het gemakkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan