NighTNL
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jul 2008
Daar ben ik weer helpmijers ik zit weer met een probleem.
Eerst even de systeem specs voordat daar weer vragen over zijn :
Geheugen kaartjes : G.E.I.L Dual Black Dragon DDR2-800 4096 MB.
Grafische kaarten : 2x Ati Sapphire 4850's 512 MB.
Moederbord : MSI X48C Platinum Bios 7.3.
Processor : Intel Core 2 Duo E8400.
Voeding : OCZ GameXStream 1010 Watt ( ja ik weet het erg overdreven veel. )
Een van de twee 4850's heb ik al langer dan een jaar.En de ander heb ik een maand.
Ati CrossfireX is uiteraard ingeschakeld en ik heb 2 Crossfire bruggetjes aan beide kaarten aangesloten.
En wat is het probleem ?
Prestatie verschil merk ik alleen met het programma 3DMark van Futuremark.
In het spel Grand Theft Auto IV haal ik zelfs slechtere prestaties dan wanneer Ati CrossfireX uit staat.
Enkele 4850 average fps : 50
Als ze samen werken average fps : 40.
In game's zoals Crysis , The Elder Scrolls IV en Saints Row 2 merk ik helemaal niets.In de laatst genoemde game werkt CrossfireX niet eens het scherm gaat dan flikkeren totdat je iets veranderd in de grafische instelling waarna het weer opnieuw begint.Echter als ik CrossfireX uit zet heb ik nergens last van in Saints Row 2.
Ik kan het niet geloven dat al deze game's CrossfireX niet ondersteunen er zal er toch een moeten zijn uit deze game's die het wel ondersteund of niet ?
Er verschijnt trouwens ook geen Ati CrossfireX logo in GPU-Z wel het standaard logo van Ati.
Wie kan mij hieruit helpen ?
Eerst even de systeem specs voordat daar weer vragen over zijn :
Geheugen kaartjes : G.E.I.L Dual Black Dragon DDR2-800 4096 MB.
Grafische kaarten : 2x Ati Sapphire 4850's 512 MB.
Moederbord : MSI X48C Platinum Bios 7.3.
Processor : Intel Core 2 Duo E8400.
Voeding : OCZ GameXStream 1010 Watt ( ja ik weet het erg overdreven veel. )
Een van de twee 4850's heb ik al langer dan een jaar.En de ander heb ik een maand.
Ati CrossfireX is uiteraard ingeschakeld en ik heb 2 Crossfire bruggetjes aan beide kaarten aangesloten.
En wat is het probleem ?
Prestatie verschil merk ik alleen met het programma 3DMark van Futuremark.
In het spel Grand Theft Auto IV haal ik zelfs slechtere prestaties dan wanneer Ati CrossfireX uit staat.
Enkele 4850 average fps : 50
Als ze samen werken average fps : 40.
In game's zoals Crysis , The Elder Scrolls IV en Saints Row 2 merk ik helemaal niets.In de laatst genoemde game werkt CrossfireX niet eens het scherm gaat dan flikkeren totdat je iets veranderd in de grafische instelling waarna het weer opnieuw begint.Echter als ik CrossfireX uit zet heb ik nergens last van in Saints Row 2.
Ik kan het niet geloven dat al deze game's CrossfireX niet ondersteunen er zal er toch een moeten zijn uit deze game's die het wel ondersteund of niet ?
Er verschijnt trouwens ook geen Ati CrossfireX logo in GPU-Z wel het standaard logo van Ati.
Wie kan mij hieruit helpen ?