ATi geeft driver-optimalisaties voor 3DMark2003 toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
Nadat een statement van Futuremark, maker van het benchmark-programma 3DMark2003, eerder bekend maakte dat nVidia mogelijk met zijn drivers heeft lopen spelen om beter uit de bus te komen bij de bovengenoemde benchmark-tool, meldt X-Bit Labs dat ATi nu heeft toegegeven dat de drivers dermate zijn aangepast om een betere score te behalen in 3DMark2003. Deze precaire zaak werd aan het rollen gebracht door een artikel van ExtremeTech waarin het de behaalde scores van de nVidia GeForceFX 5900 Ultra ter discussie stelt. Hierna kwam nVidia met een verklaring waarin het stelt dat Futuremark een situatie heeft proberen te creëren waarin nVidia-producten in een kwaad daglicht kwamen te staan.

[ meer ]

Lekker is dat.. :rolleyes:
 
Kijk er niet van op eigenlijk. Ik dacht meteen al toen; dit klopt nooit.

En dan vooral dit:

Futuremark heeft inmiddels een patch uitgebracht waarin de optimalisaties van beide videokaart-fabrikanten ongedaan worden gemaakt. nVidia's score daalt met 24,1 procent, ATi's score neemt met 1,9 procent af.

Lekker die patch. 24.1% lagere score voor nVidia en ATI slechts 1.9%!

De beste, vertrouwelijke benchmark is altijd nog een zware, nieuwe game wat mij betreft.
 
3dmark2003 zuigt gewoon. Net als alle andere benchmarks die een vast patroon volgen.

Lekker die patch. 24.1% lagere score voor nVidia en ATI slechts 1.9%!
ja, maar de optimalisaties van ATi waren wel van een ander niveau dan die van Nvidia..

De beste, vertrouwelijke benchmark is altijd nog een zware, nieuwe game wat mij betreft.
totdat ze gaan sjoemelen met de beeldkwaliteit. Ik meen me te herinneren dat ATi zoiets geflikt heeft bij Quake III
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan