ati hd 3200 tearing helpmij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alainscherphuis

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
goededag,

ik heb sindskort een htpc met een onboard ati hd3200 videochip.

maar met het afspelen van alle hd content ( maakt niet uit welk formaat) krijg ik tearing (zoals dat word genoemt) dus een soort streep(je) wat een beetje flikkert bij snel bewegende beelden.

ik heb van alles geprobeert: DX tweaker, allerlei settings in ati catalyst control, allerlei settings in media player classic en VLC, de chip overclocken, en nog wat dingentjes.

ik gebruik een LG32LH5000 als monitor: 32 inch full hd ik heb mijn pc aangesloten via HDMI.

de pc gebruikt een amd 5050e processor op 2.8 ghz
ik heb wel maar 1 gb ram (dat zal toch niet het probleem zijn>?<)

ik heb ook iets gehoort over tripple buffer voor opengl maar dan word het beeld een soort van te scherp een beetje raar en het verhelpt het probleem niet.

ook heb ik gehoord van Vsync maar die optie kan ik nergens terug vinden in catalyst control.

ook heb ik nergens last van met een standaard definitie film

bij media player classic gaat de de film een beetje laggen en bij vlc krijg ik dus het tearing probleem

ik wilde wat meer info via een print screen van everest uploaden maar dat is op enof andere manier mislukt dat probeer ik later weer.

all in all mijn vraag is dus wat kan ik doen tegen tearing van mijn hd films tijdens het afspelen?

Bij voorbaad dank en vriendelijke groet,

Alain Scherphuis

de videokaart is te zwak in combi met de processor. Dat is waarom in de vorige tweakers BBG een betere processor is gekozen in de HTPC.
Dit alleen het geval bij HD-kwaliteit en met name bij gedownloade hd-beelden.

de videokaart is te zwak in combi met de processor. Dat is waarom in de vorige tweakers BBG een betere processor is gekozen in de HTPC.
Dit alleen het geval bij HD-kwaliteit en met name bij gedownloade hd-beelden.

bedankt voor de snelle reaktie

zou kunnen.. maar ik denk dat dit niet helemaal het geval is aangezien de cpu load tijdens het afspelen tussen de 60 en 70% is met hooguit een peik van 80% her en der.

en ook raadde de tweakers best buy guide de 5050e aan als energie zuinig alternatief

"De AMD X2 5050e is een iets langzamer, maar energiezuinig alternatief." aldus de bbg

daarbij loopt mijn 5050e op 2.8 ghz en de Athlon 64 X2 7750 Black Edition op 2.7ghz

als ik ongelijk heb moet je het zeggen maar ik denk dat het niet aan de processor ligt.

ook lees ik dit op tom'shardware :

"The northbridge chip of the new 780G chipset also features an integrated Radeon HD3200 graphics unit that can decode any current high-definition video codec. As a result, CPU load is decreased to such a degree that even a humble AMD Sempron 3200+ is sufficient for HD video playback."

Laatst bewerkt:
Alain,

Ik ben op zoek naar Alain Scherphuis.
Deze Alain heeft vroeger op de basisschool de Bosbouwers gezeten, kan het kloppen dat jij dat bent?
Kom jij dan ook uit geboortejaar 1988?

Groet,
Michael

Beste mike23mk welkom op helpmij.nl

Het is niet toegstaan in te breken in een andermans topic, tevens is deze topic gedateerd en gaat op slot.
Jackall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan