ATI HD4870 OC Edition loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Beste,
Onlangs heb ik de ATI HD4870 overclocked edition door een bedrijf in mijn PC laten bouwen. Ik wou het zo dat ik het spel GTA 4 goed kon spelen op hoge settings.

Echter, werkte dat niet. Na een uurtje spelen ong. valt het spel opeens uit.

Hun bevolen me aan GTA 4 opnieuw te installeren.
Gedaan, en alles werkte voor eventjes perfect zonder het probleem.

Echter, Nu heb ik hem een aantal weken in gebruik, en hij begint er weer mee.
Opnieuw installeren al gedaan.

Ook nu ik deze nieuwe video kaart heb, werkt Microsoft Powerpoint ook niet meer.
Precies het zelfde. Na een uurtje ongeveer: Microsoft powerpoint werkt niet meer.
Dat had ik met mijn oude Nvidea kaart nog NOOIT gehad.

Ik baal hier behoorlijk van.

Weten jullie een oplossing?

P.S: Stuurprogramma's, drivers en andere software/ utilities al opnieuw geínstalleerd en geupdate naar de nieuwste versies. Heb trouwens Windows Vista.:rolleyes:

Kan je even de temperatuur van je cpu en gpu checken. Dit kan je doen met coretemp en gpu-z. als je aan hebt staan en gelogt (zit in coretemp en in gpu-z logboek), post je temps dan hier als je gta iv aan het spelen bent.

Beste,
Temperatuur gemeten met de Ati Catalyst software.
Met fan cooler speed gewoon op Auto.
Na 4 uur te hebben gespeeld was het gemiddelde: 55.4 graden celsius. (per uur gemeten)

Dat is toch normaal???

Heb trouwens gezien dat er veel meer mensen met dit probleem zijn.
Alleen geen oplossing. Windows opnieuw installeren etc... heeft geen nut, andere mensen hebben precies hetzelfde en hebben ook windows opnieuw geínstalleerd maar daar ligt het dus duidelijk niet aan.

Ik denk dat ik een beroep op mijn garantie ga doen.
Want hij zou normaal moeten werken en het ligt vastbesloten aan de video kaart.
Heb zelfs nog het spel erbij geleverd toen ze hem moesten imbouwen bij het bedrijf.

Ik denk dat ik mijn geld terug vraag een er een Nvidea 9800 GTX+ van koop.

Of, zou ik dezelfde video kaart kopen alleen dan in SLI (dus de X2 versie)
Daar schijnen geen problemen mee te zijn.

Welke zouden jullie kiezen????

Laatst bewerkt:
Ja die temperaturen zijn zeer normaal, 70 graden is nog niet eens een uitzondering voor videokaarten. Inderdaad garantie claimen en terugsturen dat ding, denk ook dat het aan je graka ligt.

Ja precies.
Ik laat hem nog even door het bedrijf flashen, als ik het zelf doe en er gaat iets mis vervalt de garantie natuurlijk, en als het dan nog niet werkt ga ik claimen.
Heeft de rest die dit probleem had ook gedaan.

Ook al een mail naar ATI AMD gestuurt zodat hun er ook van af weten.

Thanks!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan