ATI HD4870 XFX 1GB te heet!!!!! (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
hallo,

ik heb een ATI HD4870 XFX 1GB in me pc zitten.
de temps lopen op tot de 91 graden bij cod 4..............:confused:
op idle is hij 60-63 graden.:confused:
das niet helemaal normaal toch?
ik heb er nu een ventilator op staan.. zo'n een die je in de zomer gebruikt als het warm is, en die blaast nu me kast in, dat scheelt wel wat in de hoge temps maar niet in de idle temps
de fan van me videokaart draait dan pas op 50% ongeveer.:( (die staat op eigen regeling van de fan)
Specs:
AMD phenom II x4 810 @2600MHZ OC @3120MHZ +2 mb lvl 3 cash unlock
ATI HD4870 XFX 1GB niet overclockt!!!!!!!!:o
4gb ddr3 ram 1333mhz
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599)

ik ga hem zo ook nog schoon maken met perslucht. dan doe ik gelijk me hele pc^^

ik hoop dat iemand een oplossing weet,

Alvast bedankt,
Drioras

Laatst bewerkt:
Mwah, valt mee. Deze kaartje zijn idd heethoofden, maar ze kunnen ook behoorlijk wat hebben. De temperatuur tot waar ze veilig mogen werken is volgens mij 110 graden celsius. Op dat punt wordt ie uitgeschakeld. Dat moet je zien te voorkomen maar als je kaart de 91 aan tik, maakt het niet heel veel uit.

High-end videokaarten van nVidia worden altijd vrij heet, hier hoef je je niet gerust om te maken. Als je kaart 90 graden Celsius wordt bij een zware game is dit vrij normaal, hier kan de kaart dan ook tegen.

heb hem stof vrij gemaakt, kwam gewoon een hele emmer stof uit^^. nu is hij 3 graden koeler.....

en ik weet dat het een heethoofd is maar met cod 4 op een 23 inch beeldscherm met alle settings op high??? volgens mij is cod 4 niet zo'n heel zwaar spel... of wel? en om nou te zeggen dat ik er echt blij van word dat ie 91 graden word:S:S vind ik niet zo'n fijn idee:confused: kan er bijna water op koken:o

tog bedankt voor jullie reacties:thumb:

En toch lijkt me dit niet goed..

GPU's zijn geen CPU's hè. Niet alleen zijn de architecturen compleet anders, ook de productie processen. GPU's kunnen veel en veel beter tegen warmte dan cpu's. Het hangt een beetje van de architectuur af, maar over het algemeen is 90 graden niets om je zorgen over te maken. Zeker bij de RV770 chips. Die kunnen 110 hebben. Dus dit kan prima. De GTX4XX series van nvidia heeft hetzelfde. Die worden ook zonder al te veel moeite 95 graden. Die mogen ook tot de 110 graden gaan. Dus, geen reden om je zorgen te maken.

Mijn ATI Sapphire Radeon HD 4870 1gb, vast een andere koeler, maar die wordt maar 70 graden max. ong tot 80 graden misschien dus een andere koeler?

ik heb de ati XFX hd 4870 1 gb, en ja das denk ik een andere koeler. en een andere erop zetten heeft denk ik niet zo heel veel nut. ik denk dat het niet heel veel kwaad kan die hoge temps, als ik deze berichten lees^^ bedankt voor jullie reacties,

deze vraag is opgelost

Laatst bewerkt:
ik heb de ati XFX hd 4870 1 gb, en ja das denk ik een andere koeler. en een andere erop zetten heeft denk ik niet zo heel veel nut. ik denk dat het niet heel veel kwaad kan die hoge temps, als ik deze berichten lees^^ bedankt voor jullie reacties,

deze vraag is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan