"ATI Mobility Radeon X1600" Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tealfox

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Beste forumleden,

Ik ben een computergebruiker met weinig computerkennis. Ik heb een Imac intel met een beeldscherm 1440x900. Ik heb OSX en Windows erop geinstalleerd staan en werk vrijwel altijd met windows (:p)

Tot op heden heb ik weinig grote problemen gehad, tot een uur geleden. Ik start mijn computer op en hij geeft een totaal verkeerde resolutie weer. Zodra ik inlog geeft hij deze foutmelding:

Kan het ATI-configuratiescherm niet initialiseren omdat het ATI-stuurprogramma niet is geinstalleerd of niet correct werkt. Het ATI-configuratiescherm word afgesloten.

Ik vermoed dat op 1 of andere manier mijn ATI videokaart driver om zeep is geholpen maar zoals ik al zei heb ik weinig verstand er van. De goede resolutie kan ik niet meer terugkrijgen en er staat een uitroepteken voor mijn videokaart in de lijst van hardware.

Kunnen jullie mij zover mogelijk op weg helpen? Het liefst een uitleg met linkjes, want ik ben nooit zeker met wat ik doe en ik wil hier liever geen fouten mee maken.

Heel erg bedankt,
Tealfox :thumb:

Goedemorgen,

Je kan vanaf deze link:
http://ati.amd.com/support/driver.html
Je driver installeren je zal even in eerste vak je windows versie opgeven dan in tweede vak mobile radeon en dan komt in derde vak het type dus 1600 en dan go .

Dan kan je alleen de driver installeren of de driver +catalyst control center ik zou die met catalyst control center nemen.

Modag

Goedemorgen,

Je kan vanaf deze link:
http://ati.amd.com/support/driver.html
Je driver installeren je zal even in eerste vak je windows versie opgeven dan in tweede vak mobile radeon en dan komt in derde vak het type dus 1600 en dan go .

Dan kan je alleen de driver installeren of de driver +catalyst control center ik zou die met catalyst control center nemen.

Modag

Goede morgen modag,

Bedankt voor reageren, Ik heb gedaan zoals je zei. netjes mijn XP versie ingevult en de X1600 geselecteerd. Daarna kwam ik op dit scherm:

foutje2ro1.jpg

Die heb ik gedownload, en daarna kreeg ik deze foutmelding.

Ermm.. :).. en nu?

Hoi,

Vreemd je weet zeker dat je die videokaart hebt dat denk ik wel maar ik vraag het maar even.
Ik denk dat je net framework niet hebt ge-installeerd deze kan je op de windows download site downloaden.

Je kan ook nog even de oude drivers proberen te de-installeren.
Mag ik vragen welk notebook je hebt?

Modag

ik heb geen notebook. imac intel. lijkt op de imac g5 maar kan veel meer.

dat framework zou kunnen werken, ik download hem nu. ik heb namelijk laatst bij uitvoeren: sfc /scannow ingetypt en gescant. toen moest ik ook de XP service pack 2 cd in mijn pc doen.

Ik denk dat hij mijn frameworks dan heeft verwijderd. maarja i'll keep you posted.

Hoi,

Ik zou ccleaner even installeren daar staaat ook gereedschap bij en daar kan je hem wel de-installeren en gelijk register etc even cleanen.
En anders bij software in het configuratiescherm.

Modag

Hoi,

Ik zou ccleaner even installeren daar staaat ook gereedschap bij en daar kan je hem wel de-installeren en gelijk register etc even cleanen.
En anders bij software in het configuratiescherm.

Modag

Als ik hem deinstalleer moet ik hem ook weer opniew installeren neem ik aan.

Ik vond een link op een andere website die het wel deed! ik heb nu de catalyst erop staan en mijn resoultie is weer goed! mijn beeldscherm lijkt zelfs scherper!

Heel erg bedankt voor het helpen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan