ATI Radeon 8500 LE 64 (Hercules)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aceman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb een Hercules 3D Prophet 8500 geinstalleerd en dat werkt onder WinXP wel goed. Ik heb ff een filmpje gekeken en daarna wilde ik een spel opstarten (C&C Generals). Gelijk toen het 3D gebeuren moet gaan komen krijg ik verticale strepen in plaats van het spelletje. Ik heb andere drivers gehaald en die geprobeerd, maar niets helpt. Ik draai WinXP pro en heb, misschien niet onbelangrijk, directX 9 draaien.
Heeft iemand een oplossing?

al een s voor de gein een andere kaart geprobeerd zo'n kaart izz namelijk niet echt meer een van de beste kaarten op C&C generals te spelen. Duzz probeer eens een andere kaart en flash anders de kaart met nieuwe bios. Krijg je meestal ook wel weer wat betere ondersteuning en betere preformence

die kaart is niet meer de nieuwste, maar C&C generals zou hij probleemloos moeten kunnen draaien.

En een Bios update maakt in performance geen fluit uit

Heb je DX8.1 al geprobeerd?
Welke drivers gebruik je?

Laatst bewerkt:
Ik heb al heel veel soorten drivers geprobeerd, nieuwe, originele en omega drivers. Ik heb ook de bios geflashed.
Alleen een andere directX nog niet, want dan moet ik mijn hele XP wissen, aangezien dx9 niet verwijderbaar is.
Ik kan het eens gaan uitproberen in een ander systeem.
Ik heb overigens de kaart geflashed naar een Radeon 9100 en werkt verder goed alleen het probleem met de rendering gaat niet over.

is de kaart stofvrij? En verder goed gemonteerd?

Heb je een andere pc om hem in te testen? Het lijkt er namelijk op dat de kaart kaduuk is... :(

De kaart is stofvrij, maar er schijnen wel meer van dit soort problemen te zijn met dit type kaart.
Het zou te maken hebben met de voltage of het aantal mhz. van het geheugen. (heb ik van een ander forum)
Ik ben echter benieuwd of er iemand is die hier een oplossing voor heeft, want alles wat er wordt voorgesteld werkt niet. Het kan dus best zo zijn dat de kaart naar zijn grootje is.

Geplaatst door Aceman
Het zou te maken hebben met de voltage of het aantal mhz. van het geheugen. (heb ik van een ander forum)
welk forum (en welke thread)

Wat je kunt doen is Rivatuner downloaden en dan je geheugen en core wat naar beneden klokken. Maar als hij het dan wel doet, moet je de kaart toch omruilen. Dan is hij namelijk kapot

Wat zie je precies op het scherm als het fout gaat? Blokjes, vlakken in de verkeerde kleur, beeld dat achterloopt bij de rest of iets dergelijks?

Ik zie dan rode strepen. Ik heb op gathering of tweakers er een thread over gelezen. Met rivatuner (ik had powerstrip gebruikt) werkt het ook niet. Ik had al het vermoeden dat de kaart op sterven na dood is, maar het zou nog iets anders kunnen zijn. Van daar mijn vraag aan jullie.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718752

Geplaatst door Aceman
Ik zie dan rode strepen.

...

Met rivatuner (ik had powerstrip gebruikt) werkt het ook niet.
wat werkt niet? De snelheden verlagen? Of lukt dat wel maar heeft dat geen resultaat?

Verticale strepen? Dan is er iets met het geheugen ja. Geheugentoegang denk ik.

trouwens, wat voor snelheden geeft ie aan in powerstrip/rivatuner?

Ik kan hem in snelheid verlagen zonder problemen.
Als ik hem op de fabrieksinstelling heb dan draait het op 250/250 en als ik de firmware aanpas dan is het 275/275. ik heb het geprobeerd op 230/230 zonder resultaat.

Die mag terug naar ATi want die kaart is bye-bye...
wavey.gif

heb je trouwens al andere spellen geprobeerd? Of 3dmark?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan