Ati Radeon 9500\9700\Geforce fx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuwtje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
253
Ik wil binnenkort een nieuwe pc halen maar welke Videokaart zal ik halen want ik wil toch wel een paar jaar zonder problemen kunnen gamen:zoals doomIII
Maar is de ati radeon 9500 goed genoeg of zal ik nog een tijdje wachten totdat de geforce FX uit is?
 
Als je doomIII zonder problemen wilt spelen kan je zeker beter de Geforce Fx nemen.Dus wacht nog maar een maandje of twee a drie :)
Niet vergeten dat de goedkoopste versie 700 euro kost!
 
Jemig! is dat ZOOO duur dan kan ik een hele pc voor halen!!!!!
maarja na een tijdje wordt ie wel goedkoper, is er een review van de geforce fx?
 
volgens mij zijn ze er wel, maar niet erg betrouwbaar. Ikga even voor je zoeken.

Maar ja, ik zou gewoon een 9700pro kopen. Want als de FX echt uit is, komt ati weer met weer een snellere kaart (R350) Dan sta je straks weer te twijfelen welke je moet nemen.

Ik denk trouwens niet dat doomIII een FX nodig heeft om goed te draaien. De videokaarten van nu zijn al veel beter dan de spellen eigenlijk nodig hebben. Als je een beetje fatsoenlijke pc hebt komt het niet zo nauw. Wanneer is btw de release voor doomIII gepland???
 
Ja ik hoorde ook al dat doomII gepresenteerd werdt met een 9500 opm de E3
maar met met een gf4 ti 4200 en een amd 1600+ en 384 lukt het vast niet of wel?
 
oeps ik heb te snel getypt maar ik bedoelde:
Dat ik ook al had gehoord dat doomIII gepresenteerd werdt met een 9500.
maar lukt doomIII ook op :
AMD Athlon XP 1600+
gf4 ti 4200
384mb ddr
 
Geplaatst door Juuwtje
Ja ik hoorde ook al dat doomII gepresenteerd werdt met een 9500 opm de E3
maar met met een gf4 ti 4200 en een amd 1600+ en 384 lukt het vast niet of wel?

Ik vind 1600mhz een beetje weinig. Maar als ik je goed begrijp zou doom met een 9500 moeten draaien?? Een 9500 is niet zoveel sneller als een ti4200. Zie toms hardware .

in ieder geval, voor je iets doet, altijd eerst de benchmarks (en misschien zelfs de systeemeisen voor doom) afwachten
 
In de laatste ComputerTotaal staat een test van videokaarten ik zal even voor je kijken.
 
En de winnaar volgens CT is de Gigabyte Radeon 9500 Pro 128 Mb die presteerd voldoende voor de meeste gamers. zie www.giga-byte.nl

PRIJS € 279.-
 
Geplaatst door Juuwtje
Ja ik hoorde ook al dat doomII gepresenteerd werdt met een 9500 opm de E3
maar met met een gf4 ti 4200 en een amd 1600+ en 384 lukt het vast niet of wel?

Jawel, het is een snel systeem. Als doom 3 alleen op de nieuwste videokaarten goed zou draaien zou het niet best zijn.
 
Ja das waar
ik zag net op deze site <>
Dat de 9500 helemaal niet zoveel scheelt met de ti4200
Maar ik denk dat ik eruit ben!
ik w8 gewoon totdat de FX uit is en dan wordt de 9700 pro ook goedkoper.
 
Zelfs de Ati radeon 8500 Presteert bijna net zo goed als die gf4 ti 4200.
De Ati Radeon 8500 kost maar €120,- (64MB DDR-350MHz)

Groet, Sabukid
 
Geplaatst door Juuwtje
ik zag net op deze site <>
Dat de 9500 helemaal niet zoveel scheelt met de ti4200

Daar staat een 9500 pro. Een gewone 9500 is langzamer dan een ti4200(64mb versie of AGP8x versie) Mocht je nog wat geld uit willen sparen, het schijnt mogelijk te zijn om radeon 9500's en 9500pro's om te toveren tot 9700's.
bron

Will-Well, als de Radeon 9500 pro wint, is dat dan op basis van prijs-kwaliteit/prestatie verhouding of puur op basis van de beste prestaties? Als dat laatste het geval is, dan deden de ti4600 en radeon 9700pro zeker niet mee......
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad op prijs/kwaliteit verhouding.
De Hercules Radeon 9700 pro deed ook mee € 520.-
En de Nvidia Geforce 4 Ti 4800 € 229.-
 
ja, dan is een 9500pro voor 279 euro een hele goede optie. Helaas niet overclockbaar.
 
De prijs maakt niet zoveel uit want ik kan alles voor de halve prijs krijgen(kan ik ook voor iemand anders regelen) maar ik w8 wel op de geforce fx..
 
Waar kan je alles voor de halve prijs krigen? :D
Ik ben wel geintereseerd in een GfFx voor 350 euro :cool:
 
Als je een eigen bedrijf hebt kun je met creatief boekhouden een hoop voor de halve prijs krijgen.

Maar ik zou echt geen FX kopen. 700 euro, ze zijn zeker helemaal gek bij Nvidia!! Hij komt trouwens in maart , (release is alweer opgeschoven, geen goed teken!!)

Mijn tip: ATI komt als reactie op de FX met de R350 series (prognose: eerste week maart), voor zeg maar 450 euro. Je kunt er donder op zeggen dat de prijzen van de 9700 enz gaan dalen. Daar zou ik gebruik van maken.
 
Ja daar wacht ik op op dat was toen ook met de gf4 ti4200 die werdt ook goedkoper toen de 9700 kwam..
Maar ik kan wel wat hardware regelen als iemand dat wil mail naar billybabo@hotmail.com(of msn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan