Ati radeon 9600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis084

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Vorige week heb ik ook zo'n aldi pc gekocht met een ati radeon 9600 tx grafische kaart. Alleen bij sommige spellen start ie alleen het menu'tje en het intro'tje op maar vervolgens gooit hij me weer terug in het windows scherm zonder dat het spel zelf is gestart en dit alles zonder foutmelding.

ps ik heb er een ander beeldscherm bij waarvan de resolutie niet hoger kan als 1024x768.

Zelf ik heb ik wel een beetje overal naar gekeken zoals naar 3d instellingen die bij sommige spellen zitten.
maar ik kom er niet uit
Weet een van jullie een antwoord???

Radeon

Welke driver versie gebruik je?

Hier vind je de laatste Catalist drivers voor die kaart.

Suc6

Laatst bewerkt:
stuurprogramma

Ik heb ff gekeken maar dit is is mijn versie van het stuurprogramma 6.14.1.6255 (dit is gewoon de standaard versie want ik heb er nog niks aan gedaan.)

Drivers

Nee dat is de versie van je control panel. :(

Re: Radeon

Geplaatst door tron
Welke driver versie gebruik je?

Hier vind je de laatste Catalist drivers voor die kaart.

Suc6

Ik durf te wedden dat die niet werkt.

Ik was zaterdag bij een oom van mij, die heeft ook die ALDI-pc gekocht. Ik was daar om dat ding beter en optimaler in te stellen en zou ook exact die nieuwe Catalyst 3.2-drivers installeren. Deze deden et echter niet. Er kwam een fout dat de kaart niet ondersteund werd o.i.d.

Radeon drivers

Er kwam een fout dat de kaart niet ondersteund werd o.i.d.

Lekker dan :8-0:

Hoe wil je dan ooit updaten? :confused:

Re: Radeon drivers

Geplaatst door tron

Lekker dan :8-0:

Hoe wil je dan ooit updaten? :confused:

Wachten tot er ondersteunde drivers uitkomen.

De radeon9600 is officieel nog niet uit, en de de nieuwste catalyst-drivers hebben blijkbaar nog geen ondersteuning voor de 9600-series.

De catalyst-drivers die meegeleverd werden zijn volgens mij gewoon aangepaste drivers.

Maar er kwam iig een fout, ik weet eigenlijk niet precies meer wat voor fout, maar ik heb de laatste catalyst-drivers (v3.2) geprobeerd en hij weigerde te installeren.

Drivers

De radeon9600 is officieel nog niet uit, en de de nieuwste catalyst-drivers hebben blijkbaar nog geen ondersteuning voor de 9600-series.

Mooi is dat dan :mad:

Maar Dennis084 bekijk het van de positieve kant....

Je hebt nu in ieder geval een videokaart die zo nieuw is dat ie officieel nog niet bestaat :rolleyes: en dat kunnen er maar weinig zeggen.

Suc6

Re: Drivers

Geplaatst door tron

Mooi is dat dan :mad:

Maar Dennis084 bekijk het van de positieve kant....

Je hebt nu in ieder geval een videokaart die zo nieuw is dat ie officieel nog niet bestaat :rolleyes: en dat kunnen er maar weinig zeggen.

Suc6

Ik had eens score van dik 3500 met 3dMark2003 op die ''getweakte'' ALDI-pc. Dus die kaart is echt snel hoor!

Hij is zelfs sneller dan een GF4Ti4400, voornamelijk omdat hij ook volledig DX9.0 ondersteund. Ik zou em wel willen hebben.

kaart

Ik ook daar gaat het niet om.

Maar het feit dat er nu al games zijn waarmee ie niet uit de voeten kan spreekt toch in ieder geval tegen de fabrikant.

Dat wilde ik er eigenlijk me zeggen.

Daarbij is in het verleden vaker gebleken dat de ATI drivers niet tot de beste behoorden.

En dat is jammer gezien de kaarten zelf een degelijk stukje hardware zijn.

Re: kaart

Geplaatst door tron
Ik ook daar gaat het niet om.

Maar het feit dat er nu al games zijn waarmee ie niet uit de voeten kan spreekt toch in ieder geval tegen de fabrikant.

Daar heb ik geen idee van. Ik heb er alleen UT2003 en COlin McRae Rally 2.0 mee getest en die deden et prima.

Ik had zo'n zelfde probleem met een nvidia TNT2 ultra en een GeForce 4 mx440.

Bij mij bleek het dat het aan een programma'tje lag voor mn multimedia toetsenbord.

Probeer eens alle programma's af te sluiten, en het dan nog eens te tetsen.
Als het dan wel werkt, kun kijken aan welk programma het ligt, en die updaten.

op je support cd staat een map drivers met een door medion aangepaste driver voor je videokaart, de originele werkt volgens medion niet goed.

probeer die eens opnieuw te installeren mischien werkt dat...

anders kan je ergens bij instellingen kleuren en 3d testen doen, dan weet je waar het aan kan liggen.

precies weet ik het ook niet want mijn aldi pc-tje doet het ook niet zo goed, daar komt iemand van medion voor kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan