Ati Radeon 9700 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels2003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Hallo,

ik heb gisteren een Club 3d Ati Radeon 9700 Pro aangeschaft, maar deze haalt met 3d Mark2001 slechts rond de 7600 punten. Ook spellen draaien helemaal niet sterk, bijvoorbeeld Grand prix 4. Dit spel hoort erg soepel te lopen met mijn systeem, maar dat doet het dus niet.

Mijn systeem is:
P4 1,6 Ghz
256 MB Ram
19 GB Harddisk
voeding 250 watt

Kan iemand misschien helpen en vertellen wat te doen zodat de kaart wel naar behoren gaat werken? Alvast bedankt!

P.S.
aan de drivers zal het niet liggen, ik heb daarbij alles al geprobeerd, maar geen enkele verbetering. Nu staan de Ik heb de 3.0 catalyst drivers erop.

Ten eerste:
250W voor een P4-systeem, is dat niet wat weinig?

Ten 2e:
256mb is ook niet echt vee. Zeker niet voor de nieuwste games.

Dat et langzamer loopt, ligt aan de staat van de pc. Misschien is deze wat vervuild? (lees: rommelig).

Daarnaast heb je misschien de instellingen van de games te hoog ingesteld, zodat je pc et niet trekt.

Ik weet dat het RAM eigenlijk iets hoger moet zijn, maar ook met deze specificaties zou het veel beter moeten lopen.

Het probleem is juist dat alles slecht loopt, ook al is alles heel laag (de graphics) ingesteld. Er moet dus wel ergens een fout zitten lijkt mij. Is het handig als ik de hele boel formateer?

Geplaatst door Niels2003
Ik weet dat het RAM eigenlijk iets hoger moet zijn, maar ook met deze specificaties zou het veel beter moeten lopen.

Het probleem is juist dat alles slecht loopt, ook al is alles heel laag (de graphics) ingesteld. Er moet dus wel ergens een fout zitten lijkt mij. Is het handig als ik de hele boel formateer?

Als dat geen probleem is, zou ik et doen ja.

Maar installeer dan wel de nieuwste drivers voor je videokaart en DirectX9.0. Deze nieuwe Directx ondersteund je videokaart volledig. Dus met alle features die de kaart heeft. (was deels met Directx8.1 niet zo)

Directx9.0 kan je hier downen:
http://www.microsoft.com/downloads/...06-ae0d-4652-b9a0-eae0aa6ae6d7&DisplayLang=en

Geplaatst door Muurhond
Ten eerste:
250W voor een P4-systeem, is dat niet wat weinig?

Ik heb in mijn pc (p4 1800) ook lange tijd 250 w gehad. Het draaide prima, maar als je er een paar casefans bij zet is het te weinig.

Wlke videokaart had je eerst. Een 9700 pro is volgens mij een behoorlijke slokop wat stroom betreft. Misschien komt je voeding nu iets tekort? Heb je de kaart al op een andere pc getest??

Hiervoor zat er een Voodoo 5 in en een TNT 2 dacht ik dat het heette. Ik heb de kaart nog niet op een andere computer getest nee.

Morgen zal ik de hele boel formateren, dus hopelijk brengt dat verbetering. Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan