ATI Radeon Sapphire X1950 PRO 512 MB ? genoeg of niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter uGgY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

uGgY

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
ik heb een ati sapphire x1950 pro 512 mb gekocht ik heb hem aangesloten
maar ik kan alleen gebruik maken van een 8 bit kleur geen 32 ?

Komt het door de Voeding? omdat het maar 280 Watt is?

Dat zou best eens kunnen, maar ook de drivers kunnen helpen.
Zou wel op zoek gaan naar een wat meer vermogende voeding, neem wel een A merk.

ik heb alle drivers geinstalleerd van ati maar nee het werkt niet :confused:

welke voeding raad u mij aan ?

Op de doos van de videokaart staat als het goed is wel het aanbevolen aantal watts (Stond bij mijn Radeon 1900XTX in ieder geval wel)

ff kijken

ja mann saaaa :) k moet een nieuwe voeding hebben mijne is maar 300 watt
en hier staat 450 watt power supply or greater recommended

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat stond bij die van mij ook. Echter ik had een 430W aangeschaft (De aanbeveling staat namelijk vaak niet bij de productinformatie wanneer je hem koopt) maar hij draait wel prima.

Toch raad ik je wel aan eentje die boven de 450W zit, dan ben je in ieder geval zeker van je zaak :)

hmmm ja meot wel he :P

ik heb der net gekeken en 1tje gezien van cooler master 650 watt ? kan ik die toch ook halen?

ik heb een ati sapphire x1950 pro 512 mb gekocht ik heb hem aangesloten
maar ik kan alleen gebruik maken van een 8 bit kleur geen 32 ?

Komt het door de Voeding? omdat het maar 280 Watt is?
350 zou beter in de buurt komen,als je voeding stuk is zal je de fan ook niet horen.
Begrijp ik nu dat je de kaart net gekocht heb.
je hebt echt een 350/450 low noise nodig dat zijn vaak zware voedingen de kosten vallen mee ik schat hem op 30€dat je maar 8 bit hebt klopt niet hij moet een zeer hoge resolutie aan kunnen 1600x1200 zou die aan moeten kunnen
Je hebt de drivers geintalleerd,staat de pictogram van ati naast je clock???Ik raad je aan de Omega drivers voor je kaart op te halen,als je software van de Ati goed is geinstalleerd komt er naast je clock een A te staan of iets wat erop lijkt het Ati symbool daar moet je de resolutie kunnen instellen en nog veel meer alle instellingen die je maar kan doen met de kaart.als de pro`s kwamen na install van de kaart dan ligt het zeker aan de drivers/voeding

Heb je geen oude video kaart die je ff kan proberen ???als deze wel werkt is of je kaart niet goed of heb je niet de goede drivers en is je voeding te zwak
Het voordeel van een 450watt is dat verhogen daarna niet nodig meer is.
Is het een pci of een avg kaart bij avg moet je erop letten dat hij goed vast geklikt zit.
Is het probleem begonnen na het plaasten van de kaart,ik verw8 toch dat het een pro is met je kaart/drivers heb je een p4 of een p3
Kijk ook goed uit met de zilveren tonnetjes op de video kaart deze verbuig je zo.
Het is erg moeilijk daar je niet kan kijken in je app beheer,maar ik denk echt dat je pro de kaart/drivers is.

Hier staan de drivers die je moet hebben http://www.omegadrivers.net/ati/win9x_me.php
suc6 .........nixs

Laatst bewerkt:
ik heb wel een ATI pictogram naast me klok :o

maar als ik uefa CL wil installeren staat er je pc heeft een direct x 9.0 nodig
terwijl ik dat ook heb :confused:

@nixs: Pro's? ff? avg? verw8? app beheer? suc6?

Br33z4r-taal begrijpt niet iedereen, vandaar dat we het bij ABN houden ;)

Daarnaast is het de vraag of je wel eerst de oude drivers hebt verwijderd. Wellicht zorgen die voor een conflict.

ik heb wel een ATI pictogram naast me klok :o

maar als ik uefa CL wil installeren staat er je pc heeft een direct x 9.0 nodig
terwijl ik dat ook heb :confused:
Hey Dan hoef je directX ook niet te installeren
bij 8.0 zeiden ze dat ook vaak en vroegen dan 8.0 instaleren terwijl je dat hebt nee dus
wanneer je A naast je clock hebt is de software goed geinstalleerd als het goed is heb je daar ook een heel menu waar je ook je mb`s kan invullen.
Je moet toch ff wachten tot je een goede voeding hebt 450 is prima als je je oude drivers verwijderd hebt zoals gezegd moet alles werken ........nixs

DirectX werkt alleen indien de drivers voor de videokaart werken, in dit geval dus niet.

@nixs: Pro's? ff? avg? verw8? app beheer? suc6?

Br33z4r-taal begrijpt niet iedereen, vandaar dat we het bij ABN houden ;)

Daarnaast is het de vraag of je wel eerst de oude drivers hebt verwijderd. Wellicht zorgen die voor een conflict.
Ik als engelstalig persoon lees hier toch wel meer fouten
meot ff maaaaaaa kicken greater then .
maar er staat altyd @nixs ik hou me verre van nederlandse forums bij deze

je hebt echt een 350/450 low noise nodig dat zijn vaak zware voedingen de kosten vallen mee ik schat hem op 30€

Lijkt me een beetje aan de lage kant, € 30,- Bespaar echt niet op een voeding en koop geen goedkoop B-merk, zoals b.v. Trust, Sweex, Qtec en dat soort merken.

Een goede 450W voeding is echt wel wat duurder...

Ik als engelstalig persoon lees hier toch wel meer fouten
meot ff maaaaaaa kicken greater then .
maar er staat altyd @nixs ik hou me verre van nederlandse forums bij deze

:shocked: Fouten zoals? En wat moet ik me bij de rest van het bericht voorstellen? Hoezo staat er altijd @nixs :(

@uGgY: Had je nog oude drivers geinstalleerd? Daar heb ik namelijk nog geen antwoord op gehad.

Laatst bewerkt:
hmm jawel de drivers had ik wel geinstallerd.
via de site van ati en ik had ook een cdtje gekregen.

maar jongens ik heb een voeding besteld van coolermaster die is 650 watt? is toch prima?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan