Ati Radeon X850 Driver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wood
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wood

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe driver ATI CATALYST 7.7 gedownload en geinstalleerd voor mijn videokaart, dat ging allemaal goed. Maar steeds als ik mijn computer opstart blijft Windows XP de melding geven "Nieuwe hardware gevonden" en dan start hij de wizard op om een stuurprogramma te zoeken.

iemand enig idee hoe dit op te lossen zodat ik deze melding niet steeds krijg?

vriendelijke groeten

Wood ;)

Hoi,

Heb je in "apparaatbeheer" gekeken en zo ja staat(n) daar dan een geel uitroepteken achter bepaalde apparaten? (andere dan misschien je grafische kaart)

Grtz.

Hoi Funzip,

Bedankt voor je reactie, ik zal morgenavond ff kijken want dan ben ik pas weer thuis, je hoort het nog wel.

groetjes

Marcel :thumb:

Apparaatbeheer

Heb ff gekeken bij apparaatbeheer en ik zie daar een geel vraagteken staan bij "Overige apparaten" en onder Overige apparaten staat een geel vraagteken (en een klein uitroepteken) bij Onbekend apparaat en bij USB-controller.

Kun je hier wat mee Funzip.

bij voorbaat dank

groetjes:rolleyes:

Verwijder de gele tekens eens, en start opnieuw op.
Blijft het probleem zich voordoen, kijk dan eens met Everest of PC-Wizard wat voor hardware je in je pc hebt zitten, en welke nog moeten worden geïnstalleerd.
Ik zou zo-ie-zo even de chipsetdriver proberen van het moederbord. Te vinden op de cd die bij je moederbord of pc zit.

Hoi Frisian,

Heb gele tekens verwijderd (rechtermuisknop, installatie ongedaan maken)en opnieuw opgestart. USB-controller melding is nu weg alleen Onbekend apparaat blijft staan met vraag en uitroepteken.
Chipsets moederbord had ik ook geupdate.
In Everest kom ik die melding van Onbekend apparaat niet tegen.

Wat is de naam en het typenummer van je moederbord en welk OS heb je draaien?

Type moederbord is Jetway K8M8MS,
Windows XP SP2 plus alle updates

Heb je extra PCI kaarten in je computer, zoals b.v. een TV-kaart of zo iets?
En nog externe apparatuur aangesloten?

Alleen een Canon IP4000 printer

1 PCI slot over in de andere 2 zit een soundblaster live kaart en een netwerkkaart van realtek

Laatst bewerkt:
En die printer, geluidskaart en netwerkkaart staan goed vermeld in apparaatbeheer?, met naam en toenaam genoemd?

Eigenschappen van onbekend apparaat zegt iets over videokaart.

Apparaattype: Onbekend
Fabrikant: Onbekend

Apparaatstatus: Dit apparaat is niet juist geconfigureerd (Code1)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren bla bla

dit terwijl de videokaart wel gewoon onder beeldschermadapters staat vermeld (zonder vraagteken)
en hij werkt gewoon goed

De rest staat inderdaad goed vermeldt.
FF voor de duidelijkheid: probleem is ontstaan na installeren van ati catalyst 7.7 driver voor de videokaart.

Laatst bewerkt:
Via apparaatbeheer "Overige apparaten" rechtermuisknop op onbekend apparaat en uitschakelen geselecteerd, krijg nu geen melding meer over nieuwe hardware gevonden tijdens het opstarten dus ik laat het hier maar bij,

bedankt allen voor het meedenken,

vriendelijke groeten,

Marcel;)

mmmm

Lijkt een beetje wat ik heb ervaren. Zie thread wat is er aan de hand.(ander probleem, lijkt geen direct3d meer hardwarematig te zien)

Na het voor de derde keer updaten van catalyst heb ik hetzelfde probleem.

Is er misschien iets met cat 7.7 en radeon (radeaon 9800 heb ik)

of blijft er nog iets achter ergens inr egistry of zo,zodat hij inde war raakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan