ATI Radeon Xpress 200M Series (Microsoft Corporation - WDDM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Berichten
111
Hallo Helpmij helpers!
Een dringende vraag.

Ik heb sindskort weer windows vista op me laptop geinstaleerd.
en vista heeft automatisch de beeldadapter geinstaleerd. Waarvan hij in de windows update de goede driver heeft geinstaleerd. Maar ik heb nu een vervelend probleem. Als ik een HD filmpje op youtube kijkt flipt mijn beeld driver. hij herstelt zich wel weer maar elke keer flipt hij. Nu heb ik laast hem laten flippen en een blauw scherm gehad zonder letters. Dus een halve BSOD. Is er een mogelijk heid om mijn beeldadapter van ATI te Tunen? Me laptop staat altijd aan stroom. ik heb een Packard Bell mz-36

Groetjes & Bedankt!
DarrellDD

PS: Dit probleem heb ik altijd al gehad ook op windows 7. En ik ben het nu eens zat.
 
De Micosoft drivers voor Vista en/of Win 7 zijn niet altijd zo best. Het is altijd aan te raden om de originele drivers van de hardware fabrikant te downloaden en te installeren.
 
Dat heb ik dus geprobeerd maar als ik de driver voor mijn kaart heb geinstaleerd en ik zeg update driver via het apparaatbeheer werkt het niet. wat ik ook probeer het werkt niet.
 
Als je wat rond googled zie je dat er veel problemen zijn met de Xpress 200M onder Vista en Win 7. De enige oplossing/opmerking die steeds terug komt is dat het onder Windows XP wel goed werkt. Wellicht toch maar XP installeren. Dan werkt alles nog veel sneller ook :)
 
Maar op mijn computer zit standaard Vista, en ik wil eigelijk niet ouder.

PS:

Bij systeem informatie zie ik dit:
  • Toegewezen grafisch geheugen 128 MB
  • Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Kan ik het grafisch geheugen niet uitbereiden? naar bijv 512 (mijn laptop is snel genoeg!) Is dat een optie?

Groetjes, DarrellDD
 
De hoeveelheid toegewezen geheugen kan in de BIOS setup geregeld worden (althans, als de BIOS die optie ook heeft).
 
Nee, staat niet in mijn bios. Dus het is ook niet via windows mogelijk?

Groetjes DarrellDD
 
Nee, staat niet in mijn bios. Dus het is ook niet via windows mogelijk?

Groetjes DarrellDD

Nee, dit is een hardware zaak en dus een BIOS-aangelegenheid. Nu denk ik dat het niet veel zou uitgemaakt hebben. Ik blijf bij mijn vermoeden dat het de ATI-kaart zelf is. Of de kaart is kapot, of het is een gammele driver (wat helaas wel vaker voorkomt bij ATI-kaarten. helaas, omdat ze technisch goeie kaarten maken tegen een acceptabel bedrag, maar dan moet de software/driver natuurlijk wel goed zijn werk doen).
 
Ik heb nu na veel ploeteren de goede driver geinstaleerd, werkt nu wel beter, Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan