Ati Switchable Graphics drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartvk

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Hallo allemaal,

ik heb in het bezig van een MSI CX620 laptop. Deze beschikt over de Ati Switchable Graphics Technology ( dit wil zeggen, 2 video kaarten, 1 energie besparende, en 1 voor intensief werk ).

Nu wil ik de driver van mijn Ati kaart ( ATI Radeon HD5470 1GB ) updaten, dus ga ik naar ATI.com en zoek de driver op.

Nu staat daar alleen onder:

The following notebooks are not supported in this release:

Any notebook launched after this driver release.
Switchable Graphics enabled notebooks using Intel chipsets.

Word hier mee bedoelt dat hij mijn INTEL drivers niet update ( wat logische is, en niet erg ), of dat ik de driver helemaal niet kan gebruiken? En zo ja, waar moet ik dan mijn drivers vandaan halen?

Groeten,
Bart

Hallo Bart

Nee hoor er zit helemaal geen logica in.
Kijk bij AMD maken ze de ATI grafische chip (GPU - graphics processing unit) die verkopen ze als een onderdeel aan verschillende ander fabriekanten die dat onderdeel verwerken tot een videokaart met allemaal andere onderdelen er om heen.
AMD zelf verwerkt die ATI grafische chip ook tot een video chip voor op een moederbord.
Dit word veelal gedaan in opdracht van een zo genaamde OEM fabriekant (Original Equipment Manufacturer) als dat onderdeel (de video chip) door de kwaliteits norm heen komt.
Zo maakt MSI met de chip-set van Intel en de andere onderdelen zoals het geheugen die door de ATI video chip gebruikt gaat worden een notebook als jouw CX620.
De onderdelen zoals de video chip is dus exclusief voor MSI en valt daarmee buiten de normale veel gebruikte ATI grafische chip.
Vaak werkt de standaard ATI driver wel maar dat is geen garantie dat ze optimaal zijn en nu bij jouw notebook helemaal niet.

Logische is dat je altijd alle drivers van de zelfde met name de OEM fabriekant download en bijwerkt.
MSI heeft een tooltje om de drivers up te daten.
Maar het kan ook van de MSI CX620 website.

b.t.w let op de special note:
The Drivers provided here are exclusively for MSI products only. MSI takes no responsibility for any damage resulted from improper usage or lack of technical expertise.

Zou jammer zijn als je door de verkeerde niet MSI driver je notebook zou beschadigen.
By the way, het lijkt me een mooi notebook.:cool:

Groeten Ragdoll

Ragdoll,

Bedankt voor de zuivere uitleg! Het is nu duidelijk voor me! Gewoon wachten dus tot MSI een nieuwe driver uitgeeft!

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan