ATI X600 driver niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb een laptop liggen met een ATI Radeon x600 videokaart.
Het probleem is dat ik op de laptop een Windows 7 wil laten werken,
want de laptop is wel oud maar zeker nog niet versleten!
Het gaat om een HP ZD8000 met volgende specificaties:
Intel Pentium 4 3.00 Ghz
2 Gb DDR2 ram
100 GB hdd
Ati Mobility X600 128mb

Dus nu is mij vraag eigenlijk waar ik de drivers kan vinden, ik heb echt al overal gezocht !!
De drivers voor XP nog Vista willen werken en ik van ten einde raad.

Groetjes Koen

Ik heb zelf ook zo'n soort computertje staan, Pentium 4'tje met 1,5 GB RAM. De chipset van die pc heeft ook alleen Windows XP drivers beschikbaar. Bij mij werkte het om het installatieprogramma uit te voeren in compatibiliteitsmodus voor Windows XP SP3. Probeer dat eens:thumb:!

Ik heb dat geprobeerd en het resultaat was dat de laptop niet meer afsloot (Blue screen), dus heb ik dan maar Windows opnieuw geïnstalleerd

Hier staat dat Vista drivers onder W7 zouden moeten werken:
If the user chooses to, they can install the ATI Catalyst Windows Vista graphics driver under Windows 7.

Microsoft stelt drivers beschikbaar. Had eigenlijk al via rechtsklikken op de grafische kaart in Apparaatbeheer -> Stuurprogramma bijwerken -> Updaten via Internet
moeten werken

Ik heb ze ook even voor je ingepakt en geupload naar mijnbestand.nl. Je kunt 'm downloaden op deze link
Downloaden, uitpakken (onthoud waar precies), het verhaal van boven over Stuurprogramma bijwerken, alleen dan aangeven dat de update op de lokale computer staat.
Blader naar de map waar je het hebt uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Het probleem is dat Windows de grafische adapter niet herkent ... Dus ik kan ook in mijn apparaatbeheer het stuurprogramma bijwerken. Ik heb ondertussen Windows Vista geïnstalleerd en deze werkt perfect, de drivers werden automatisch geïnstalleerd.

Het probleem is dat Windows de grafische adapter niet herkent

Ik vermoed dat je bedoelt dat Windows de grafische adapter als Standard VGA adapter (of iets dergelijks) weergeeft in Apparaatbeheer.
Toch is dan wel bekend welke identificatie de grafische adapter heeft (PCIID, ook wel Hardware ID genoemd), en werkt het soms (via Windows update etc.) om uiteindelijk toch automatisch een driver ervoor te installeren vanuit Microsoft.

Werkt dit niet, dan kun je altijd nog 'handmatig' op zoek naar drivers (hetzij via een of andere herken-programma van de chip-fabrikant, hetzij opgezocht/geselecteerd o.b.v. (bijv.) de naam van de chip etc.)

Als ik eerlijk mag zijn: Ik erger me eraan dat je een vraag stelt en dan niet (minstens) een dag of 3 kunt wachten op reacties om je probleem te verhelpen. Leuk dat het in Vista nu werkt, maar dan had ik niet voor jou een werkende W7 driver hoeven zoeken. :evil: Je hebt nu nog niet eens 24 uur gewacht...

Overigens (zie ook de eerste paragraaf) heb ik die drivers bij Microsoft vandaan(!)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon de harde schijf verwisseld en op die ene staat Windows 7 en op de andere Windows Vista.
Het resultaat van de drivers te installeren kan je zien in de bijlageP1060691.jpg
wat een hele rare weergave heeft tot gevolg :s

Dan moet je de resolutie en kleurdiepte nog aanpassen.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> desk.cpl
Klik op "Geavanceerde opties"
Klik op knop "Weergave alle modes" (of zoiets, even geen NL versie bij de hand).
Kies de resolutie + kleurdiepte die je wilt.

Tijs.

Ik heb al alles geprobeerd en niks helpt ! Alleen in een Windows Vista SP2 en Windows Xp SP3 werk alles naar behoren ! Toch bedankt voor alles moeite !!! Maar helaas werkt de chipset niet in een Windows 7 en wel in een Windows Vista !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan