atlantis3

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannyBiglaar

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2003
Berichten
102
Ik heb het spel atlantis 3 geinstalleerd op mijn computer maar als ik wil spelen staat het beeld vast.
Ben in het bezit van een pentium4 en voldoe volgens mij aan de systeemeisen van het spel.
iemand een idee wat te doen en of er misschien een patch te downloaden is van dit spel?
Speel onder windows98.
Als bijlage heb ik getracht een aidarapport toe te voegen.
 

Bijlagen

  • report.txt
    22,4 KB · Weergaven: 30
Atlantis

Werkt het spel wel onder Win98, daar twijfel ik een beetje over.
Volgens mij heeft het minimaal Winxp nodig.
Heb je wel de nieuwste directx drivers.
De nieuwste Mediaplayer.
Voor de res ziet je pc er toch knap uit.
grtjs jjw
 
systeemeisen van dit spel voldoe je ruim aan,mischien is je direct x niet goed check dit ff.
sucses maikel
oja hier een site waar de eisen staan
http://www.aacc.nl/games/recensies/2001112002_atlantis3.html
systeemeisen

Systeemeisen:

PC CD-Rom: 4 CD-Rom PC, Windows 95198/2000, PIl 300, 64 Mb ram, screen 640*480 tot 1024*768 maximaal, 32 bits optie. 3D Real Time Graphical Adventure game, point & click.
 
Laatst bewerkt:
nog niet

Hoi Maikel,

Is me nog niet gelukt helaas.
Voldoe aan de eisen en heb de nieuwste directx 9.0 op mijn pc staan.
Wil vanavond nog ff verder pluizen en misschien heb ik dan nog een aanvullende tip erbij.....
In ieder geval bedankt voor je tip.

Groetjes Janny
 
wat ook wel eens wil helpen is de hardwareversnelling op volledig te zetten(als die er nog niet op staat dan).
zo stel je dat in:
Klik op Start, Instellingen en kies voor de Configuratiescherm.
Klik 2x op de Systeem icoon.
Klik op het tabblad Prestaties boven de het scherm.
Klik op de de knop Beeldscherm onderin het scherm.
De Hardwareversnelling moet staan op Volledig. Verander dit door de schuif twee plaatsen naar links te verplaatsen (Basisversnelling).
Klik op OK en start het spel nogmaal op.
suc6 maikel
 
helaas

Heb de hardwareversnelling alle standen geprobeerd maar helaas, werkt dus niet.
Het spel opnieuw geinstalleerd en nog loopt ie vast of springt gelijk weer terug naar mijn desktop.
Nu vraagt ie bij het installeren om SCOl op mijn pc te zetten en ook dat lukt niet.
De mededeling die ik krijg is het volgende:

Onmogelijk om bestand C:\Windows\Temp/WZSE095.TMP\SCOL-install/plugins/XTTension-1999-12-17.dll naar E:\SCOL/Plugins/XTTension-1999-12-17.dll te kopïeren.
Installatie onderbroken.

Kan dit er wat mee te maken hebben dat het spel vastloopt?
Is geen illegaal spel maar het originele besteld bij BOL.COM.
Spel zelf is van CRYO Interactive.
Dank Janny.
 
Of te wel

Als ik het volgende lees....
"Onmogelijk om bestand C:\Windows\Temp/WZSE095.TMP\SCOL-install/plugins/XTTension-1999-12-17.dll naar E:\SCOL/Plugins/XTTension-1999-12-17.dll te kopïeren.
Installatie onderbroken."
Heb ik bijna de gedachten dat je het spel op de E: schijf wilt plaatsen.
Of is de E: schijf de cdrom speler???

Ik ben dit soort problemen alleen nog maar tegen gekomen als de software van het spel niet wil omgaan toch met een van de hardware componenten.
Ik zeg niet dat het daar aan legt bij jouw maar zo had ik ooit een spel wat gewoon niet wou omgaan emt een AMD processor.
Ja je hebt een intel zag ik.
Vreemd.

grtjs jjw
 
Probeer het eens met W95 instelling. Ooit dit spel gespeeld en meen me te herinneren dat het onder W95 ging.

s6
 
Hm..

Ik wil het spel niet op E: plaatsen, dat geeft het installatieprogramma van SCOl zelf aan.
Weet eigenlijk helemaal niet wat SCOL is>...........en waar het voor dient, stond bij de set-up van het spel op.
Bij de systeemeisen van het spel staat dat deze geschikt is voor Win.98, 2000 en Millenium dus van Win94 geen sprake.
 
scol is opgelost spel niet

Nu heb ik het probleem met scol opgelost maar het spel loopt nog steeds vast als ik spelen wil.
De weergave van de intro is goed maar als ik op speler 1 druk gaat het beeld vast staan en zie ik de pictogrammen van mijn desktop door het beeld heen.
Ik kan dan niet afsluiten en moet opnieuw resetten.

Nog iemand die een idee heeft wat te doen?

Groetjes Janny.
 
patch

Hallo Janny,

Ik begin vergeetachtig te worden. Er is een patch voor Atlantis 3 en ik wil je die wel toezenden. Als je een priveberichtje aanmaakt voor me waarin je email adres staat, probeer ik het je te sturen (0,99 mb).

Groetjes,
 
sebas

Ah zou mooi zijn, hoop dat de patch mijn probleem verhelpt.
Kan alleen geen privéberichtje naar je sturen omdat helpmij dit niet toestaat voor nietleden.
Dan maar zo mijn e-mailadres is: janny.biglaar@planet.nl

Dank, Janny.
 
patch ontvangen

Hoi Seb,

Ik heb je patch ontvangen en met WinZip geopend, maar helaas, gelijk weer bij de opening van het spel waarin je een soort apparaatje ziet met 5 knoppen waarvan je er op 1 moet drukken gaat het beeld weer vast staan en kan ik door het beeld pictogrammen van mijn desktop zien, grrrr.
Jammer, leek me zo'n mooi spel maar zal wel niet te spelen zijn op mijn toch best wel uitgebreide pc.

Dank voor je moeite, groetjes Janny en vast ergens tot lezens!
 
Hallo Janny,
Jammer dat de patch geen uitkomst biedt. Heb je al geprobeerd de 1 na laatste video drivers. Ik zag dat je een uitgebreide pc hebt met waarschijnlijk de nieuwste video drivers. Het spel is alweer wat ouder en misschien zijn jouw video drivers te nieuw voor dit spel.
W98 ken ik verder niet maar als het lijkt op XP dan configuratie -> systeem -> hardware ->apparaatbeheer -> beeldschermadaptors -> vorig stuurprogramma. Je kunt het proberen, het werkt nu toch ook niet.

S6
 
videodrivers

Bij Windows98 kan je volgens mij niet zomaar terug naar oudere videodrivers.
Zou tenminste niet weten hoe.
Moet eigenlijk bekennen dat ik niet eens weet of er wel een ouder soort driver op mijn pc zit.

In ieder geval dank voor je reactie nogmaals, groetjes Janny.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan