Attachments van nntp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamil

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Beste mensen,

In het kader van "network programming" - een onderdeel uit een boek dat ik lees voor een Microsoft cursus - heb ik een nntp client gemaakt. Nu wil ik deze graag uitbreiden met een functie die attachments / binary files kan downloaden.

Ik kan op google geen documentatie vinden die dit beschrijft.

Voor zover ik verstand heb van het nntp protcol denk ik dat ik het als volgt moet aanpakken:
- controleren of bericht attachements bevat / binair is (controle in header?)
- welk type bestand is het?
- via networkstream read() de bytes overpompen naar een file / memory stream

Wie kan mij verder helpen? wie weet er goede sites / boeken.

Informatie over de werking van een protocol kan je vinden in [RFC 977] en [RFC 1036] (request for comments) of kijk eens hier.
Het procede bij de meeste Applicatie laag protocols is gelijklopend. Bekijk de stroom gegevens naast de header info. Deze header (die beschreven is in de RFC) bevat data die je kan zeggen wat in het packet zit en hoe je dit moet verwerken (multiplexen).

Ik ken de specs van het NNTP protocol niet maar als je bijvoorbeeld kijkt naar MIME (email multimedia extensie protocol) geeft deze in de header aan welke soort file erin zit, hoe de data van 7 bit ASCII naar binair formaat omgezet is en hoe de ontvanger dit dus ook moet doen en de file zelf (in 7 bit ASCII).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan