Attack zonder verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Windows geeft mij volgende melding:

Windows has detected an Internet attack attempt...
somebody's trying to infect your PC with spyware or harmful viruses. Run full system scan now to protect your PC from Internet attacks, hijacking attempts and spyware! Click here to download spyware remover for total protection.

en dan kan ik kiezen tussen OK en Annuleren.

Wat kan ik best doen?

Owja, klein detail: (en dat maakt het nu net zo vreemd...) ik heb voor zover ik weet helemaal geen internetverbinding op die pc...

gister had iemand ook een probleem met spyware ik gaf hem het volgende advies, en hij was binnen 1 dag van spyware af

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4 (beste hier plaatsen)
Nog 1 site waar je je log kan plaatsen: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php
Je kan je log ook op beide sites plaatsen dan word je sneller geholpen,

Eerst ff snel registreren op de forums (gratis)
mvg (experst kijken je log na,

ach, het is mijn test pc, niet verbonden met internet, zit vol virussen en spyware, boeit me eigenlijk niet. Wat me zorgen baard is dat ie zegt dat er een attack plaatsgrijpt terwijl ik helemaal geen verbinding heb met internet...

toegegeven, ik schrok wel even, ik had niet verwacht dat er virussen/spyware op zou staan, daarom dit topic, maar ondertussen heb ik al veel meer kwaadaardige processen gevonden... Dus zit ik er niet zo meer mee, ik ben momenteel wel op spyware aan het scannen en omdat het m'n testpc is wil ik hem zo 'licht' mogelijk, dus ben ik nu zoveel mogelijk programma's aan het verwijderen.

Mja, ik ga afwachten... Ik gebruik hem niet vaak en het kan zijn dat ik de harddisk eruit haal en er een andere met ander systeem insteek en dat de huidige harddisk even in de kast blijft liggen.
Zoals ik al zei, het is een testsysteem en ik weet niet wat het volgende is dat ik ermee wil testen, dus ik wacht af tot voor ik hem devolgende keer ga testen, wie weet formatteer ik de schijf toch wel en zet ik er linux op ofzo...

Maar heeft iemand een verklaring voor het feit dat windows beweert dat er een attack vanbuitenaf plaatsvind terwijl die pc niet met een netwerk is verbonden?

ik vraag me af of dat wel een orginele windows melding is

je wordt gevraagt om ergens op te klikken voor een download en volgens mij doet Windows dat normaal niet

Heb ik me ook al afgevraagd...

Het enige waar ik nu nog last van heb is dat zowel firefox als internet explorer constant uit zichzelf openen
maar de pc is offline
dus maakt dat al bij al niet zoveel uit...

Eerstvolgende keer dat ik hem weer echt nodig heb maak ik hem wel spywarevrij als dat nog zinnig is...

als je hem toch alleen als een test pc gebruikt en verder niets

Format!!

Ga daarmee wachten tot ik weet waarvoor ik hem volgende keer ga gebruiken...

Ga me een xp-activatie besparen als ik volgende keer vista of linux erop wil om te testen of ik misschien die disk wel leeg wil om gewoon data op te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan