attention:no video input

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
attention:no video input

dit staat er op de computer van een vriend van mij,die niet zoveel verstand heeft van computers,daarom zoek ik nu een oplossing.

deze melding komt op de monitor ,als de pc wordt aangezet,en verder kan je de computer dus niet gebruiken.

ik heb op internet naar oplossingen gezocht ,maar ik heb niks kunnen vinden,
wel informatie over BIOS instellingen resetten,maar ik weet daar zelf nog niet veel van,
dus als dat de oplissing is ,kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dat aanpak.

(dit is mijn eerste bericht op dit forum,misschien staan mijn bericht wel op de verkeerde plaats)

De bios is geen oplossing. Deze fout duid op een ontbrekend video signaal om de monitor aan te sturen. Kijk eerst of de VGA kabel goed is aangesloten, er geen pinnetjes krom zijn, geen afgebroken pinnetjes.... Het is ook mogelijk dat de VGA kaart defect is. Probeer eens een ander monitor op die PC. Of probeer de monitor op een andere PC. dan kijken wat die doet.

De bios is geen oplossing. Deze fout duid op een ontbrekend video signaal om de monitor aan te sturen. Kijk eerst of de VGA kabel goed is aangesloten, er geen pinnetjes krom zijn, geen afgebroken pinnetjes.... Het is ook mogelijk dat de VGA kaart defect is. Probeer eens een ander monitor op die PC. Of probeer de monitor op een andere PC. dan kijken wat die doet.

ik ga het nu testen met een andere pc,de kabels zijn wel goed aangesloten.

de monitor werkt wel op een andere pc dus dit is niet het probleem

Dan moet je nu andersom kijken. Dus, die pc op een andere monitor zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan