Attributen zetten via VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, met SetAttr ActiveDocument.FullName, vbReadOnly kan ik, terwijl een document geopend is, het lees attribuut zetten. Maar hoe krijg ik deze vlag er weer af? Het komt regelmatig voor dat ik een readonly document open heb en daar een aantal wijzigingen in aanbreng. Bij het opslaan moet ik dan iedere keer opslaan als, een andere naam opgeven, readonly weggooien, en dan de aangepaste versie weer hernoemen. Beetje lastig. Dus wilde ik dit ook met SettAttr doen. Alleen lukt mij dat niet. Wie weet of dit wel kan?

JoZ
 
Je kan de constante vbNormal misschien proberen. Een vlag is er; die kun je niet weghalen. Maar wel vervangen door een ander.
 
Hi Michel, ik heb al vbNormal geprobeert. Het gekke is dat als een document vbNormal als constante heeft en je geeft vbReadOnly mee dan werkt dat goed. Als je dan het document wil opslaan krijg je de melding dat het document readonly is. Als je daarna het document niet sluit, maar gelijk vbNormal mee geeft dan werkt het wel. Maar zodra je het document hebt afgesloten als readonly en je het document weer gaat openen en je geeft dan vbNormal, werkt het niet. Heel vreemd.

JoZ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan