ATX 12V moederbord verkeerd aangesloten bios nu kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapottepc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Ik had voor mijn oude computer een nieuwe voeding gekocht omdat de oude kapot was. In alle haast van her aansluiten heb ik ipv de ATX 12V de extra 4 conncetoren die bij de 20 pins connector horen aangesloten op de ATX 12V Power Connector. Als ik nu mijn comoputer aan zet komt het volgende nog in beeld de CPU specificaties en het RAM geheugen dat dat oke is maar dan loopt die vast, ik kan ook niet meer in de bios komen. Ik heb de batterij er al uitgehaald en CMOS reset gedaan maar dat helpt niet.

Is het moederbord gewoon kapot nu of is er nog iets aan te doen?

Ik durf het van afstand niet te zeggen.
Heb je al geprobeerd om je harde schijven en dvd-brander (etc) af te koppelen?
Dus alleen processor, geheugen en videokaart.

Als je nu wel in beeld krijgt dat je processor en geheugen goed zijn, dan is ie niet helemaal kapot.

Haast en computers is een slechte combinatie, maar dat heb je inmiddels ook al geleerd.

Ik durf het van afstand niet te zeggen.
Heb je al geprobeerd om je harde schijven en dvd-brander (etc) af te koppelen?
Dus alleen processor, geheugen en videokaart.

Als je nu wel in beeld krijgt dat je processor en geheugen goed zijn, dan is ie niet helemaal kapot.

Haast en computers is een slechte combinatie, maar dat heb je inmiddels ook al geleerd.

Jah ach, zodoende leert men. Inderdaad al geprobeerd, alles los behalve geheugen met hetzelfde resultaat...Geheugen eruit geeft die nog wel een piep, met geheugen ook geen piep meer. Wat kan er op deze manier nog meer kapot gegaan zijn of kan het alleen het moederbord zijn (zodat ik weet wat ik moet kopen).

Bedankt!

Weet je wat de grootste kans is: Dat de voeding kapot is gegaan (zekering ofzo)
Goede voedingen zijn beveiligd, waardoor de gevolgen minder groot zijn.

Begrijp me goed: het is voor mij ook gissen...

Weet je wat de grootste kans is: Dat de voeding kapot is gegaan (zekering ofzo)
Goede voedingen zijn beveiligd, waardoor de gevolgen minder groot zijn.

Begrijp me goed: het is voor mij ook gissen...

Voeding geprobeerd, daar ligt het niet aan, geheugen ook geprobeerd ligt het ook niet aan dan zla het dan toch wel het moederbord zijn. Kan ik daar nog iets mee proberen???

Wat ik mij afvraag hoe heb je in hemelsnaam die stekker erbij kunnen pluggen:shocked: buiten uitzinnig hard duwen zie ik geen andere mogelijkheid:(
Kan het zijn dat je de stekker op je mobo hebt beschadigd ??? waardoor je nu een slecht contact hebt:rolleyes:

Nee niet hard geduwd, de stekkers lijken bijna exact op elkaar behalve de kleur van de draad. Er is dus niks verbogen oid, goedkope voeding blijkt dan toch alsnog een miskoop te zijn helaas.

Wat ik mij afvraag hoe heb je in hemelsnaam die stekker erbij kunnen pluggen:shocked: buiten uitzinnig hard duwen zie ik geen andere mogelijkheid:(
Kan het zijn dat je de stekker op je mobo hebt beschadigd ??? waardoor je nu een slecht contact hebt:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan