ATX Moederboard/Systeem in AT Kast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyberfighter

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2002
Hey iedereen,
Ik had even een vraagje het volgende:
Ik ben van plan om een 2de hands AT kast te kopen om deze dan te gaan casemodden. Nu weet ik dat AT anders is dan de huidige kasten ATX. Kan hier wel gewoon mijn atx moederboard en andere onderdelen in die in een atx kast kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee? Laat het me graag weten want dan komen de pics van mijn casemodded systeem alleen maar sneller :)

als je de kast toch gaat modden, waarom maak je dan niet gewoon zelf de busjes ed op de juiste plek?? Wel even een andere voeding kopen natuurlijk...

Geplaatst door meelman
als je de kast toch gaat modden, waarom maak je dan niet gewoon zelf de busjes ed op de juiste plek?? Wel even een andere voeding kopen natuurlijk...
Het is mijn eerste keer dus ik wil graag niet gelijk moeilijk beginnen ;) Misschien bij mijn 2de kast?

Geplaatst door dirtbag
koop een nieuwe kast en mod die?

Ja dat zal dus waarschijnlijk wel moeten, maar ik ga eerst nog in de vakantie naar een kennis en daar zit ook nog een pc winkel :D

Weet iemand toevallig een site of heeft een link waar staat uitgelegd hoe je van een at kast een atx kast maakt?

alvast bedankt voor de reacties en de komende reacties ;)

je moet alleen een andere voeding erin, en ik weet niet hoe het zit met de poorten enzo of dat wel past.

edit: het aan en uit knopje moet ook anders geloof ik!

Geplaatst door toetje33
je moet alleen een andere voeding erin, en ik weet niet hoe het zit met de poorten enzo of dat wel past.

edit: het aan en uit knopje moet ook anders geloof ik!

Als dat het enige is dan komt dat wel goed. Ik wou al een andere aan/uit knop maken met licht erin enzo :)
Maar weet iemand of het moederboard er gewoon in kan worden gehangen want ik heb geen zin om dit allemaal aan te passen.

't is inderdaad meer iets voor de gevorderde modder (niets voor mij dus :D)

Hmm, een ATX-moederbord in een AT-kast moet gewoon te doen zijn.:)
Zolang je er een ATX-voeding erin hangt kan het gewoon.
Ok, je moet het een en ander aanpassen om het moederbord er goed in te krijgen.
Ik heb laatst in een oude Compaq server omgebouwd en er een ATX-moederbord ingebouwd,
Hij draait nog steeds.:)
D'r zat nog en oudere voeding in dan de AT-voeding.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
Hmm, een ATX-moederbord in een AT-kast moet gewoon te doen zijn.:)
Zolang je er een ATX-voeding erin hangt kan het gewoon.
Ok, je moet het een en ander aanpassen om het moederbord er goed in te krijgen.
Ik heb laatst in een oude Compaq server omgebouwd en er een ATX-moederbord ingebouwd,
Hij draait nog steeds.:)
D'r zat nog en oudere voeding in dan de AT-voeding.

Wordt toch vrij moeilijk in een standaard AT kast, je zit namelijk niet alleen met de voeding maar ook met de aansluitingen die tegenwoordig op het moederbord vast zitten, bij een AT kast zit daar geen uitsparing voor.
Bij een compaq AT kast zat op het orginele moederbord al een aantal aansluitingen op het moederbord, als je dan een beetje geluk hebt komt dit aardig overeen met de ATX standaard, maar over het algemeen zal je dus ook de hele achterzijde van de kast moeten modden.

Geplaatst door maestro12

Wordt toch vrij moeilijk in een standaard AT kast, je zit namelijk niet alleen met de voeding maar ook met de aansluitingen die tegenwoordig op het moederbord vast zitten
Ik heb ook een achterkant + de stale plaat voor het moederbord overgezet uit een gesloopte ATX kast.
Die ATX kast was niet meer bruikbaar, maar de onderdelen wel.:cool:

Nog even over die voeding aansluiting, er zijn omzet stukjes van at voeding naar atx, met kant en klare reset knopje en aan/uit knop. Dus je kan je at kast wel modden als volledige atx. Je moet alleen waarschijnlijk aan de achterkant de plaats voor de usb enzo van de atx vrijzagen met een ijzerzaagje. Het enigste probleem dat je kan hebben is dat je at kast te klein is voor je mobo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan