audacity probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluemonika

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
hoi. ik heb een vraagje naar aanleiding van een ander topic hier wat betreft mijn micrphoon probleem.

ik las op het internet dat er in audacity ( opname programma) een mogelijkheid is om "alles wat je hoort" optie te kiezen en dat je alles kan opnemen dus ook wat er uit de speakers komt.

alleen is dat vakje waarin die opties staan bij mij helemaal grijs en kan ik dus niets kiezen...hoe kan dit in godsnaam?

Mag ik even weten wat je hier precies bedoelt en wil.
Soms gebruik ik ook Audacity en weet wel het een en ander van dit programma.

Audacity is een audio edit programma, niet erg uitgebreidt, maar voor simpele dingen best wel goed.

Jij wilt dus alles wat uit je speakers komt op nemen ?

Welke speakers ? Van je TV ? Je audio installatie ?? Je PC ??
Je zegt alles grijs. De meeste opties kan je pas gebruiken als je al iets hebt opgenemen en daarna een bewerking er op los wilt laten.

Onder bewerken en dan voorkeuren, is zonder opname de meeste instellingen te maken.

mijn microphoon neemt mijn stem goed op maar geluid uit mijn speakers (pc) heel slecht tot nauwelijks. daarom wilde ik die optie uitproberen om te zien of dat helpt maar ik kan hem niet aanvinken.

volgens de site moet je die optie kunnen gebruiken voordat je iets hebt opgenomen anders heb je niks aan " opnemen wat je hoort" als er niks op te nemen valt

Je zegt: mijn microphoon neemt mijn stem goed op
Dat is de taak van Audicity, dus dit werkt goed volgens jou.
Daarna zeg je : maar geluid uit mijn speakers (pc) heel slecht tot nauwelijks
Dit lijkt me een ander probleem.
Daarnaast zou ik even geen optie weten in Audicity die jij nu verder bedoeld.

Mijn vraag: Hoe weet je dat Audicity jouw stem goed heeft opgenomen ?

Laatst bewerkt:
Hoi :)

Volgens mij gaat het toch om hetzelfde probleem wat je vandaag al eerder aankaartte :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=383230

En er zijn al goede oplossingen aangereikt.
De rode draad van de adviezen die je kreeg is dat je NIET extern je achtergrond opneemt maar juist DIRECT intern via je pc...dan heb je en je probleem opgelost en je kwaliteit zal vele malen beter zijn.

ED

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan