audio aansluit vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucabrasi

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Ik heb een speedlink medusa 5.1 headset.
En omdat deze dus meerdere kabels heeft heb ik deze vanachter in de computer gestopt.
En de speakers gewoon 2.1 had ik normaal altijd in de headset ingang van de computer (vooraan dus).

Maar nou opeens na installatie nieuwe harde schijf en alles geformateerd te hebben wil die opeens niet meer zo werken.
De speaker kabel van de speakerset past precies niet goed meer van voor erin. Want als ik hem hard erin dus en tegen houd dan doet die het wel, maar zodra ik de kabel loslaat, stop de muziek en gaat die weer over op de headset ( die dus langs achter is aangesloten.)

Weet iemand waaraan dat kan liggen ? Of heeft iemand een beter idee om deze dingen aan te sluiten ?

Alvast bedankt.

headset moet je uittrekken en de boxen in de plaats steken, headset vooraan inpluggen, en uitpluggen als je hem niet nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei heeft men headset 5.1 geluid. Dus 4 aansluit kabels.
Ik heb helaas geen 5.1 aansluiting vooraan op de pc.
Denk trouwens dat niemand dat heeft :P

oh ok...
(kon ook usb ding zijn eh)

kan je achteraan ook je boxen niet aansluiten? of heb je niet genoeg audio aansluitingen?
voor dat laatste kan je trouwens een splittertje gebruiken (kost 1.5 euro max per stuk)

Nee achteraan heb ik de groene al gebruikt voor de headset. En al de rest ook.

Ik was ook al aant denken aan een switch, dus een spliter die ik van stand kan veranderen.

Maar ik heb nou ff de plug van de speakers wat verbogen, en in de headset ingang van voor gestopt. Nou heb ik verlopig geen last.
Ik vind het jammer om dingen te gaan verbuigen, maarja, het is maar een milimeter en het heeft geholpen.
ff kijken voor hoelang.

plug van speakers in microfoon aansluiting????? hoe word er dan verwacht van geluid uit te komen??????????????????????????????

:evil::evil::evil: ^^

ps: je kan ook een splittertje kopen, deze zijn niet groot, kosten niet veel en zijn zeer handig! ik gebruikte deze ook om op 1 audio aansluiting toch zowel mijn boxen als mijn headset aan te sluiten.

Dan moet het wel een splitter met switch zijn.
Anders hoor ik zowel door de speakers als door de headset hetzelfde geluid :D

wel, en dan? is daar enig probleem mee? ik had dat vroeger ook zo tussen men boxen en gewone headset, en om eerlijk te zijn: het was net alsov ik een 3D headset op me oren had (7.1 ding bedoel ik)

De bedoeling van een headset opzetten is dat andere mensen je niet horen of geen last van je hebben ;)
Ik kan uiteraard wel de speakers uitdraaien.
Maar toch wil ik het liever fatsoenlijk gemaakt hebben dan dat ik en geluid uit men speakers hoor EN uit men headset. Vind ik wat amateuristich

Maarja, kmoet zeggen, dat kleine aanpassing wat ik heb gedaan aan de plug, en de speakers van voor ingestopt, werkt nog steeds. Dus verlopig koop ik ff nix :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan