Audio afspelen op website zonder reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinonrust

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hoi,

Graag zou ik in mijn html website automatisch audio willen laten afspelen. Ik heb al wat flash mp3 players kunnen vinden die ik in mijn website kan plakken, maar als ik door de website blader word natuurlijk de flash movie opnieuw gestart.

Is er een mogelijkheid dat ik audio kan laten afspelen met een stop button en dat hij niet word gereset als ik door de website blader?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Al vast bedankt !

Groetjes Robin

Je zou twee frames kunnen maken.
En frame MUZIEK kun je dan onzichtbaar maken, en in SITE bouw je dan gewoon je website en pagina's
Als je ergens klikt, veranderd dan alleen pagina SITE, en MUZIEK speelt dan vrolijk door.
Met welk programma werkt je om je site te maken.?

Dit is een soort van frame:

MUZIEK
------------
SITE

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord!
Ik werk met dreamweaver.Hoe maak ik twee verschillende frames? En hoe maak ik die muziek frame onzichbaar?
En kan ik dan ook vanuit mij website frame de muziek bedienen? Ik zat te denk aan een flash mp3 player, werkt dit dan ook?

groetjes Robin

Laatst bewerkt:
Als je het MUZIEK frame onzichtbaar hebt gemaakt, kun je je muziek niet meer bedienen, omdat alles wat in dat frame staat(ook muziekspeler) ook onzichtbaar wordt.
Als je het frame niet onzichtbaar maakt, kun je wel een flash muziekspeler gebruiken.
Doe het zo: File->New->Framesets-->Fixed Top.

Bedankt man dit gaat helemaal werken, heb alleen nog 1 vraagje:

Hoe zorg ik ervoor dat het muziek frame zich niet herlaad?

groetjes Robin

Als je ergens klikt in het SITE gedeelte, dan laad hij die pagina automatisch in het gedeelte waar je hebt geklikt.
Als dat niet zo is moet je het even zeggen.

Heb voor de test even twee pagina's gemaakt:

index.htm die bestaat uit Topframe: music.htm en Mainframe: pagina_1.htm

photo.htm die bestaat uit Topframe: music.htm en Mainframe: pagina_2.htm

Heb een link gemaakt op de pagina_1.htm pagina naar photo.htm, als ik hier op klik krijg ik een tweede music frame erbij.

gr Robin

Laatst bewerkt:
Kun je je pagina misschien even ergens oploaden, urahost.com ofzo.
Dan kan ik het even goedzetten voor je, want je beschrijving snap ik niet helemaal:shocked:

Bedankt dat je me hier mee wil helpen, maar heb er op dit moment ff geen tijd voor. Ben eigenlijk ook niet echt goed in websites bouwen. Ik heb een template gebruikt en met logisch naar de codes kijken proberen het te veranderen naar mijn smaak/ idee.

Ik zal hem binnenkort even uploaden als je dan nog tijd en zin hebt.

In iedergeval al erg bedankt, ben al weer een stapje verder.

gr Robin

volgens mij krijg je dat vanwege dat je nu dan 2 websites opent. in plaats van 2 websites met 2 frames. bouw 1 website met 3 frames. top frame: muziek, left frame: menu en right-frame: pagina. zo lang je ervoor zorgt dat je van de linkse frame de links naar de rechtse frame leidt is alles ok :)

Bedankt voor je reactie Silentstrm! Maar heb de site al klaar zeg maar. Heb een template gebruikt met een flash hoofd menu en wou dat eigenlijk zo laten.

In de hoofd pagina staat deze code:

<frameset rows="25,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="music.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frame src="pagina_2.htm" name="mainFrame">
</frameset>

Zou ik niet iets in de geest van reload="No" kunnen zetten in de tweede regel? Ik heb dit wel geprobeerd maar dat werkte niet. Heb geen of weinig kennis van html codes dus misschien weten jullie of zo'n code bestaat?

Beste Gijsisok,

Ik heb de test site geupload naar urahost.com:
UraHost Download Link

Als je nog zin hebt, zou jij dan even kunnen kijken wat ik verkeerd doe? Moet er wel bij zeggen dat ik er een beetje een zooitje van gemaakt heb, want heb de html codes van mijn site in beide frames geplakt, maar dan van het bovenste frame alleen de bovenkant laten zien. Ook valt hij niet echt gelijk.

Al vast bedankt!

gr Robin

Laatst bewerkt:
nee probeer eens inplaats van reload --> loop="" en die in de music.html plaatsen

Hey...

even kort een samenvatting wat je wil doen.

- Je wilt je flash speler tijdens je hele website open hebben staan.
- Je wilt je hoofdpagina (hoofdframe) van content laten veranderen.

je zit trouwens heel goed daar met je frames. Even kort de uitleg over hoe je frames moet gebruiken.

Pagina 1 > Frames website.. (dus dat gedeelte met <frameset>)
Hiermee open je standaard 2 pagina's. music.htm en pagina_2.htm

music.htm heeft je flash speler
pagina_2.htm heeft de inhoud van je website.

Nu wil je de inhoud veranderen, dus komt er in je menu een leuk trucje.. (als deze in je 'content' pagina zit) Deze pagina wil je vervangen door een ander stuk content.

In de link van je menu, zou je de volgende zin moeten plaatsen (voor het laatste > haakje)

PHP:
target = 'mainFrame'

Als je dit doet, zegt hij dat de pagina moet komen in het frame mainFrame.
Deze pagina hoeft ALLEEN je content te bevatten (dus niet weer alle frames, waarbij de flash speler wordt geladen).

Ik hoop dat je dit snapt =)
Mijn uitleg is meestal niet zo denderend ;)

Succes!

mrniceguy2002 super bedankt, dit was precies wat ik zocht!!

Verder iedereen bedankt voor jullie hulp, kan nu die vriend van mij helemaal blij maken met continu muziek op zijn site.

Gr Robin

Hey is gelukt dankzij jullie guys, check hier het resultaat:

Bar Dancing Life

Heb nog wel een klein zwart streepje er onder, maar dat neem ik voor lief.

Nu alleen nog wat meer website ruimte aanvragen, past nu net 1 nummertje in loop op...

Bedankt allemaal !!

Groetjes Robin

Het weghalen van de zwarte lijntjes om je flash speler is volgens mij heel simpel..

Haal uit je topframe alles weg, behalve
- de HTML elementen (<html>, <head> en <body>)
- de achtergrond
- de flash speler

dan zou hij beter moeten zijn. De tabellen zijn nu echt zwaar onnodig, die zijn alleen nog van je tabel-indeling.. =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan