Audio cd aantal nummer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo ik wil een audio cd (dus GEEN mp3 cd) branden voor op de auto radio.
ik heb een cd van 700mb en 80 min, wat is het maximaal aantal nummer dat ik er op kan zetten.
ik dacht altijd dat het 16 was, hoe kan ik dit kijken.
op google vondt ik 99 maar dit lijkt me vreemd omdat ik soms maar 16 nummers kan branden.

weet iemand dit precies.

mvg

Je zit aardig in de richting met je 16 nummers (mogelijk voor een gemiddelde CD een nummer of twee te laag) Een precies aantal is natuurlijk niet te geven want het hangt van de lengte van één nummer af hoeveel MB deze is en hoeveel er uiteindelijk op een CD passen.

Als je in een brandprogramma een hoeveelheid nummers selecteert en brandgereed maakt, dan geven die programma's je standaard aan of het gaat passen, dus het exacte aantal wordt je per selectie gegeven.

Laatst bewerkt:
Stel dat ik nummers van 50 seconden pak, dan passen er zeker 80 op een 80 min cd.
zou dat ook passen.
Waar hangt het dan van af?
Kan je gewoon de 700 m/b of 80 min vol maken, of zit er een limiet op

Het e.e.a. hangt af van de bitrate van een nummer. Hoe hoger de bitrate hoe beter de geluidskwaliteit. Een bitrate (even uit mijn hoofd) die lager is dan 128 (?) heeft een merkbaar minder goede geluidskwaliteit dan eentje met een hogere waarde en (wederom even uit mijn hoofd) een waarde van boven de 180 levert geen hoorbare kwaliteitsverbetering meer op t.o.v. waardes tussen de 128 en 180. Mocht een meelezer de exacte cijfertjes weten dan word ik wel gecorrigeerd.

Je kan dus niet zomaar stellen dat een nummer van 50 sec X de hoeveelheid nummers de exacte ruimte op de CD bepaalt.

Zoals ik al schreef moet je simpelweg in het brandprogramma een aantal nummers selecteren en naar het brandvenster slepen. Voor zover ik weet geven alle brandprogramma's dan een capaciteitsbalk weer waarin je kan zien hoeveel MB ruimte / minuten er gebruikt worden en hoeveel resteert.

Ik wil gewoon weten wat het maximale is dat mogelijk is....

Dat schreef ik al, dat hangt af van de lengte van een nummer. Als jij een MP3 omzet naar een audiocd bestand en dat nummer duurt 12 minuten dan passer er dus minder nummers op een CD dan wanneer een nummer maar 3 luisterminuten duurt.

De capaciteit is zoals het schijfje aangeeft, 700 MB / 80 minuten.

In het plaatje zie je een selectie van een aantal nummers dat brandklaar staat. Onderin het scherm zie je de groene balk die aangeeft hoeveel minuten er weggeslobbert worden. Je kan zien dat het schijfje met déze selectie eigenlijk zo goed als vol is. Het verticale rode streepje geeft de maximum capaciteit van het in de lade zittend schijfje aan.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    61 KB · Weergaven: 458
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik wel..
maar ik wil gewoon weten wat het maximum is van aantal nummers.
stel dat je het minmum = 4 seconden nummers hebt en ze zijn niet groot.
15 x 4 = 60
80(min) x 15 = 1200
1200 fragmenten van 0.4 seconden is waarschijnlijk minder als 700 mb
dus zouden er 1200 fragmenten oppassen.
(alstublieft geen verhaal over bitrate want als de groote vast staat doet de bitrate er niet toe..)

Ik geloof neit dat er 1200 nummers op passen dus ik vraag me af wat het maximum is??:rolleyes:

Het is echt relatief simpel:

als jij een muziekbestand hebt (laten we het dan even niet meer hebben over MP3 of audiobestanden, maar over MB's en de lengte van een song) en dat bestand beslaat 7 MB dan passen er dus om en nabij de 100 nummers op een CD van 700 MB. Als dan dat 7 MB groot zijnde nummer 3 minuten duurt, dan past er dus 300 minuten muziek op die CD.
Als een bestand 0,5 MB is en 20 seconden duurt, dan passen er 1400 nummers op die CD die, (als ze dus allemaal even groot zijn / lang duren) 7,77 uur luisteren oplevert.

Pas als er een audiocd wordt gemaakt is de maximum capaciteit 80 luisterminuten.

Laatst bewerkt:
Laat maar het enige wat ik vraag is wat het maximum is ik heb het al gevonden 99 nummers is het maximum.
Daarom hoe ik niet van zon forums ;)

toch bedankt

Hoe kom je bij 99 ? Ik heb in mijn auto een MP3 CD waar er veel meer opstaan.

Als je de vraag had gelezen staat er audio cd ( en GEEN mp3 cd)

om precies te zijn zijn het er 100, er zitten 99 index nummers (en 0 dus ook )

mvg

CDA (cd formaat):

1. De minimale tijdsduur voor een track is 4 seconden
2. U kan niet hebben meer dan 99 tracks op een cd
3. U kunt niet meer dan 99 indexpunten (onderafdelingen van een track)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan