Audio-cd branden met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga nu even gokken.
Als je het bestand "Pxhelp20.sys" eens opzoekt en dat hernoemt naar "Pxhelp20.old" blijft het systeem dan lopen en start het op zonder foutmeldingen??
Het was ooit eens zo, dat brander software van Adaptec (easy cd creator) problemen veroorzaakte met Nero, het simpel hernoemen van het bestand 'scsi1hlp.sys' naar 'scsi1hlp.old' lostte daar het probleem op.

Let wel op, dit is een gok van mij, je loopt het risico dat de pc niet meer fatsoenlijk opstart en je bijvoorbeeld in veilige modus (of nog erger, in de command prompt) het bestand weer de oude naam moet geven.

Daar ben ik weer... met zowel goed als slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik m'n computer gewoon heb kunnen opstarten na de wijzingen aangebracht te hebben in de naam van het bestandje Pxhelp20.sys. Het slechte nieuws is dat het brandproces dat daar op volgde weer is mislukt...

Dit is wat er gebeurde na dat ik de naam van pxhelp20 had veranderd in pxhelp20.old: Ik kreeg na dat ik opnieuw had opgestard een melding dat een essentiële driver voor m'n hardware was gewijzigd. De wijziging zou automatisch ongedaan gemaakt worden anders zou m'n hardware niet meer goed kunnen werken. Vervolgens werd ik verzocht nog een keer te rebooten. Nadat ik opnieuw had gereboot heb ik dus weer een cd proberen te branden, maar de klacht is nog steeds hetzelfde. Van dit proces heb ik weer een logbestand opgeslagen en bij dit bericht bijgevoegd.

Ik heb ook een logbestand opgeslagen van een brandproces die vandaag wel gelukt is. Wellicht is daar ook informatie uit te halen.

Bijlagen

Hoi Thomas , ik zou het volgende eens proberen , die zelfde cd proberen branden maar met windows media player . Als dat lukt weet ook meteen de je brander zelf ok is , benske ,;

Hoi Thomas , ik zou het volgende eens proberen , die zelfde cd proberen branden maar met windows media player . Als dat lukt weet ook meteen de je brander zelf ok is , benske ,;

Hall Besnke,
Bedankt voor deze tip. Een tijdje geleden dacht ik hier zelf ook aan en heb toen een cd gebrand met Realplayer. Die lukte in tegenstelling tot met Nero wel.
Maar op een gegeven moment toen ik nog een aantal cd's had gebrand, merkte ik dat er een hele storende 'tik' aan het einde van ieder nummer klonk, precies op de overgang van het ene nummer naar het andere nummer. Het is een geluid van nog kwart seconde, mogelijk afkomstig van één van de nummers die zojuist gebrand is.
Ik dacht dat er mogelijk iets met mijn versie van Realplayer aan de hand was en heb deze van mijn computer verwijderd.
Nu heb ik dus een cd geprobeerd te branden met WMP. Het brandproces is succesvol voltooid, alleen hoor ik weer die vervelende 'tik', alleen deze keer is het slechts bij een paar nummers het geval.

Wat zou dit dus kunnen betekenen?
- Nero die in 9 van de 10 gevallen een brandproces laat mislukken op 4 of 5%
- WMP en Realplayer die een storende tik achter één of meerdere nummers plaatst.

Ik kan dus wel data-cd's en -dvd's branden. De problemen doen zich alleen voor bij audio-cd's. Video-dvd's heb ik nog niet gebrand (heb daar geen software voor).

Ik hoop echt dat iemand deze problemen herkent en er een oplossing voor heeft.

Deïnstalleer Incd, met de Incd cleaner, installeer die Aspi drivers, die nu niet worden gebruikt, te testen door de aspichk.

De Incd cleaner heb ik geïnstalleerd en daarmee hopelijk Incd gedeïnstalleerd.
Ik heb de Aspi drivers geïnstalleerd, althans daar ging ik van uit. Nu heb ik volgens jouw instructies aspichk geïnstalleerd om te testen of de Aspi drivers goed geïnstalleerd zijn.

Ik kan een testbestand opslaan naar aanleiding van de resultaten van de test door aspichk. Die stuur ik als bijlage mee met dit bericht. Hieruit blijkt dat de Aspi drivers toch niet zijn geïnstalleerd.

Mijn vraag is hoe ik de Aspi drivers moet installeren, want blijkbaar heb ik het niet goed gedaan.

Bijlagen

Met install.bat, of beter met aspiinst.exe, enne, die aspichk, heeft een gui, kun je gelijk zien, of ze zijn geïnstalleerd.

Wel uiteraard die aspi_471a2.exe uitpakken, in een gekozen map.

Met install.bat, of beter met aspiinst.exe, enne, die aspichk, heeft een gui, kun je gelijk zien, of ze zijn geïnstalleerd.

Wel uiteraard die aspi_471a2.exe uitpakken, in een gekozen map.

Maar dat heb ik dus al gedaan. Als ik die aspiinst.exe open dan krijg ik de melding:

"Adaptec's ASPI Installer will update the ASPI layer for Windows 98, Windows ME, Windows NT, or WIndows 2000."

Ik heb echter Windows XP.

Als ik op 'yes' druk krijg ik vervolgens het scherm:

"ASPI layer is up to date".

Als ik op ok druk, krijg ik het volgende scherm:

"The ASPI layer on your system has been updated. To make the new ASPI become effective, click Reboot to restart your system."

Als ik Reboot indruk start de computer opnieuw op.

Dan moet die toch goed geïnstalleerd zijn?

En als je aspichk gebruikt, staan ze dan ook als zodanig?

Dan staat er een tabelletje met 4 kolommen en onderaan in het scherm de tekst:

"ASPI is not properly installed. One or more components have been replaced with older versions of the software."

Staan er nog incdhuppeldepup.sys bestanden in windows\system32 map?
Misschien ook te zien als je Nero opstart, en in taakbeheer kijkt, bij processen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan