audio cd op dvdbrander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvonne_2

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Kan iemand mij vertellen of ik ook een speciale handeling moet verrichten om een audio cd op een dvd te branden? Als ik nl. een cd gekopieerd heb dan doet hij niets in een gewone cdspeler!

Welkom op Helpmij.:)

Wil je nou een dvd branden of gewoon een cd maken (audio) via je dvd brander?
Welke brandsoftware gebruik je?

Ik wil graag een cd branden c/q kopieren op mijn dvdbrander. Eerlijk gezegd gebruik ik momenteel alleen de brandsoftware van XP zelf.

Het zou prima moetne kunnen met de brandsoftware van WIndows, hoewel ik zefl leiver andere software gebruik.

Als je een cd in je brander doet, die je wil kopieren. Windows zal dan waarschijnlijk een scherm met de inhoud geven. of aangeven wat je ermee wil doen.

Ander ga je naar "verkenner" > klik boven in de knop "Mappen" in, dan veranderd de linker kolom in verkenner. Ga nu naar je brander en links krijg je de optie "deze bestanden op cd zetten". klik daarop en volg de wizard.

Hm, dat is eigenlijk zo'n beetje wat ik gedaan heb, zal het nog maar eens een keertje proberen. Bedankt iig!!!!!!

Yvonne_2 zei:
Als ik nl. een cd gekopieerd heb dan doet hij niets in een gewone cdspeler!
Ik neem aan dat zo'n audio CD wel af te spelen is in je PC?

Je maakt toch geen CD met MP3-bstanden? Niet elke CD-speler pakt dat.

Gebruik je CD-RW schijfjes? Niet elke CD-speler speelt dat af.

ja op de pc is hij wel af te spelen, ik gebruik geen RW en heb geen MP3 bestanden gebrand.

Wat voor brandprogramma zouden jullie aanraden dan???

Overigens wel spooky, Crash en Boeing 737........................

Ik maak de mp3 naar audio cd's gewoon met Windows Media player, voor de overige cd'gebruik ik Nero. Nero heeft namelijk het probleem, dat het geluid schokt/overslaat, als ik van mp3 naar audio cd maak. Updaten hielp ook niet bij mij, de rest gaat wel goed met Nero.

PS, kan de gewone cd-speler wel met kopieën overweg?

Laatst bewerkt:
crash zei:
Ik maak de mp3 naar audio cd's gewoon met Windows Media player,
Ik ook, maar dan zet ik in Bestand, Extra, Opties, Branden, de brandsnelheid niet op "Snelst", maar op bijvoorbeeld "Normaal" en klik aan: "Niet converteren (aanbevolen)".

Dat duurt wel wat langer, maar het resultaat is betrouwbaarder.

In Nero zet ik de brandsnelheid ook niet op "Maximaal" maar op bijvoorbeeld "16x" om dezelfde reden.

Met Media player totaal geen problemen ermee. Met Nero schijnt het een bekend probleem te zijn. Ben het hier op het forum vaker tegen gekomen. Het maakt niet uit welke brandsnelheid ik gebruik. Ik laat het lekker zo, daar ik nu nog maar zelfden een audio cd hoef te maken. Het was voornamelijk voor in de auto, maar daar zit nu een MP3 speler in.:)

Heren, ik ga het gewoon nog een keer proberen. Mijn cdspeler heeft geen problemen met kopieen, nooit gehad tenminste, tot ik een dvdbrander kreeg ipv een cdbrander. Maar de aanhouder wint!!! Ik ga dus met goede moed door.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan