Audio cd problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesswho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
439
Als ik een audio cd kopieer met mijn Plextor 40/12/40A en deze met de plextor afspeel dan worden sommige tracks niet herkend in de mediaspeler.Ook gaat het fout met versneld zoeken in een nummer.Dit probleem doet zich niet voor met de originele cd.
Als ikde kopie afspeel in de HP 8100i brander dan gaat het wel goed.
Heb de firmware van de plextor al ge-upgraded maar zonder resultaat.
Tevens kan ik geen audio cd kopieeren met clone cd, hier hoor ik steeds harde tikken.
Iemand enig idee waar de problemen liggen?

BVD

GuessWho
 
Probeer eens om de track eerst uit te lezen naar de harddisk met speciale software zoals EAC of WinDAC. Kies een niet al te hoge snelheid. Vervolgens kun je ze met normale software branden en ook hier geldt dat je dit beter niet te snel kunt doen.

CloneCD zou ik niet gebruiken voor audio, tenzij het een beveiligde CD betreft. Audio CD's kopieren gaat toch al gepaard met een matige foutcorrectie...
 
Ik dacht dat het soms aan de instellingen van Nero lag of aan die van mij Plextor.
Gelukkig kan ik nog altijd in geval van nood audio cd's branden met Adaptec en mijn HP.
 
Hallo

Die tikken "klikken v/d leeskop" in in feite de betrokken drive die deze c.d. niet kan lezen....

Dus ofwel eens als test een ander merk proberen , of eens op een andere brandsnelheid...lager.....

Veel gebrande audio c.d.'s vertonen ook weergave fouten doordat ze veel te vlug zijn uitgelezen , de enige remedie is de leessnelheid omlaag te halen , waardoor de errorcorrectie niet meer in werking komt .

Het prg c.d. bremse is daarvoor een goede oplossing.

Het voorkomt "exploderende" c.d's en de slijtage op de drive is veel lager .

Er zijn natuurlijk ook de beruchte beveiligde audio c.d.'s , maar de symptomen daarbij zijn niet de door u beschreven...

Een vervuilde leesoptiek is het zeker niet , mits deze drive nog data uitleest...

P.s.: het upgraden v/d firmware van een drive is zeker niet zonder risico's en je verliest altijd de garantie ...

Hopelijk een iets dichter bij de oplossing......

Peter
 
VDK_P bedankt voor je tip, ik heb cd bremse geprobeerd en inderdaad als ik de snelheid omlaag haal naar 24X dan werkt alles perfect
 
Na nog eens verder gezocht te hebben blijkt dit ook te gaan met Nero Drive Speed.
 
Hallo

Ik zou nog lager gaan dan 24 speed , je leest toch niet elke dag een audio c.d. uit en zo ben je zeker van een foutloze datastream......

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan