Audio cd speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

G@rde

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Als ik een audio cd brand kunnen sommige spelers hem niet afspelen. Mijn gewone cd speler speelt hem wel af, maar de cd speler in de auto en mijn discman spelen hem niet af.

Ik brand normaal gesproken met 40x, maar ook met een lagere snelhied (4x) werkt hij nog steeds niet.

Heeft iemand nog een paar tips voor het branden van audio cd's?

Sommige zeker oudere autoradios met cd speler ondersteunen cdr volgens mij niet daar zal het probleem liggen denk ik, is denk ik dan weinig aan te doen. Hoe dit met discmans zit weet ik niet

Klopt, de laser zou anders afgesteld (lees:sterker) moeten zijn om de huidige cd-r af te kunnen lezen.

Kijk maar es in de handleiding van huidige car-audio cd spelers. Hierin staat dat ie cd, cd-r en in veel gevallen ook cd-rw af kan lezen.

Geplaatst door vanschagen
Heb het zelfde gehad,als ik op 2 speed brande dan lukte het wel.

Klopt ook, hier is ook nog es een x een topic over geweest.
Topic-steller kan ook nog proberen om op lagere snelheid te branden.

Dit probleem heb ik dus ook gehad.

De oplossing hiervoor is , probeer andere cd-r merken

Een tdk krijg ik niet aan de gang in de auto , medion lukt soms.

Arita werkt altijd nu probeer ik sunstar uit werkt tot heden goed.

Het is niet mijn bedoeling om een bepaald merk af te kraken hoor , want de laser afstelling in de brander is ook bepalend en als deze helemaal is afgesteld op een merk kan je problemen krijgen als je tussendoor ff tijdelijk overstap :confused:

Ik heb het idee dat het ligt aan het begin spoor waar de id-tag staat , als deze te vroeg begint kan een andere laser hem niet inlezen.
Vandaar het voorstel om een cd merk te zoeken welke bij jou in iedere speler kan worden gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan