Audio Device on High Definition Audio Bus werkt niet op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo sinds een paar dagen heb ik vista ultimate.

ik heb een kale installatie gedaan en bijna alles werkt perfect.
ik heb alleen geen geluid. vista installeerd zelf alle driver en de drivers worden ook goed bevonden in apparaatbeheer. ik heb ook verschillende drivers geprobeerd van verschillende fabrikanten. die van realtek, lenovo en intel.
alle drie werken niet.

alleen die van lenovo installeert zich. logisch want de pc is van lenovo dus alle zou moeten werken met de vista drivers van lenovo.

het is een onboard geluidskaart en dit is de audio chip: intel 8280 1GB ICH7.

na dagen lag zoeken op google en op help mij kom ik er toch niet uit.
wie kan mij helpen mijn audio te laten werken. ff een rij wat ik zelf al heb gedaan.

volume staat niet op mute
audio drivers gedeinstalleerd 5 x en op nieuw geinstalleerd
SM bus driver op nieuw geinstalleerd
de drivers van relteak, intel en lenovo geprobeerd.
ik krijg nergens fout meldingen, volgens vista moet het werken.
ik heb ook verschillende boxen geprobeerd.
en 5.1 set, koptelefoon en de speakers van de monitor.

ik heb een systeem raport bijgevoegt die is gemaakt met everest home edition

met vriendelijke groet,

megablaster

Bijlagen

Laatst bewerkt:
:( allereerst het probleem is nog niet verholpen.

ik heb inmiddels SP1 geinsttalleerd door een format en opnieuw een clean install
zonder auto updates te downloaden. goed dat is gelukt. heb nu een kale vista op mijn PC en heb nog geen geluid. ik heb uiteraad alle update geinstalleerd inmiddels en opnieuw de driver van lenovo geinstalleerd die bedoeld is voor vista. want dit zou toch echt de driver moeten zijn.
nog geen geluid

MAAR! vanacht had ik mijn 5.1 set in de out-line gepropt en bij sound test deed dede de rear boxen het wel. meer ook niet maar die deden het. nou goed dat is niet goed genoeg om ook de windos geluiden te horen. en bovendien. doen de het inmiddels ook niet meer.

ben nu best wel gefrusteerd. dus ik hoop dat er nog kanppe kopen ideeen voor me hebben.

gr megablaster

Hey hoi bedankt voor je inzet ronnie1

maar euh ik lees een hele hoop klachten over vista en geluid.
en 5.1 setjes. het is te gek voor woorden.

ik denk dat ik maar een vista compateble geluidskaart ga kopen.
damn, het lijkt me toch niet moeilijk het is gewoon een onboadr geluids kaard die moet toch ondersteund worden na een driver installatie van lenovo....

ik kan het niet snappen.

ik zit me helemaal rot te zoeken op internet, maar iedereen heeft een andere chip.
de chip op mijn mobo is echt een intel chip... dus ik weet niet of de mijn te vergelijken is met een realteck...

zijn er nog mensen met ideeën?

ik denk dat er software matig iets aangepast moet worden.
ik weet zeker voor 100% dat ik de juiste driver.
deze--> DRIVER

ik heb namelijk een thinkcenter 55e typer 9389G2G en ultimate vista.

dus dat ik de juiste driver heb is 100% en dat hij vista ondersteund wordt door lenovo bevestigd.

maar wat kan ik nog meer doen?

groetjes

wanhopige megablaster

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet niet precies wat voor soort pc je hebt.
Zijn er geen UAA drivers voor jouw PC? (Universal Audio Architecture)
Voor mijn Asus moest ik die eerst installeren en wed daarna pas de onboard audiokaart herkend en kon ik de drivers daarvoor instaleren.

Overbodige vraag misschien: je hebt toch wel je chipset drivers geinstalleerd?

Kan niks anders bedenken, dan in Apparaatbeheer met Besturing voor geluid etc. iets te proberen.

Besturing > uitvouwen > audio apparaat rechts klikken en dan 'experimenteren'.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet niet precies wat voor soort pc je hebt.
Zijn er geen UAA drivers voor jouw PC? (Universal Audio Architecture)
Voor mijn Asus moest ik die eerst installeren en wed daarna pas de onboard audiokaart herkend en kon ik de drivers daarvoor instaleren.

Overbodige vraag misschien: je hebt toch wel je chipset drivers geinstalleerd?

hey hoi

ik heb een PC beschrijving een kladblok in de eerste reactie als bijlage toegevoegd.
een inuversele driver had ik nog niet gevonden voor de mijne, maar het probleem is ook niet dat vista hem niet erkend. sterker vista installeerd Audio Device on High Definition
en als ik de bijhoorde driver van soundmax iinstalleerwordt dat ook erkend en goed bevonden. ik zie ook in het volume balkje als er muziek draait dat er signaal is...
je ziet dan een groen streepje steeds op en neer gaan dat de tonen aangeeft.

dus het gekke is vista denk lawaai te maken maar er komt geen kick uit.
ik heb zelf oude boxjes uit de kast gehaald een 2.0 setje en dat werkt ook niet.

dus ergens zit het probleem dat het geluid signaal niet naar de boxen gegeven wordt.

en ik wil nog eens keer toevoegen, toen ik mijn geluid drivers deinstalde en op nieuw instalde. gaf de eerste test een geluid in de rear boxen. bij test 2 was dat geluid ook weer weg.

Kan niks anders bedenken, dan in Apparaatbeheer met Besturing voor geluid etc. iets te proberen.

Besturing > uitvouwen > audio apparaat rechts klikken en dan 'experimenteren'.

hey ronnie ik kan mijn pc omtrent audio innmiddels dromen sterker ik ga er mee naar bed en wordt ermee wakker.

ik heb nog nooit zo'n hardnekkig probleem gehad als dit.. ik heb nog liever 10 virussen dan dit probleem. zelf microsoft wordt ik niet wijzer van

Jij zegt: "ik zie ook in het volume balkje als er muziek draait dat er signaal is...
je ziet dan een groen streepje steeds op en neer gaan dat de tonen aangeeft".

Dan lijkt het mij een hardware probleem !? Misschien eens met de plugjes 'rommelen'.

Je hebt gelijk.

nu je het zegt. zou dat zeker hardware matig kunnen zijn.
echter ik heb verschillende boxen geprobeerd...
ik zal nog maar eens gaan pusselen...

zou ik wellicht van de moederbord nog meet chipdrivers moeten installeren?

kijk maar een op de site van lenovo bij driver voor dit type thinkcenter M55e 9389-G2G

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan