Audio driver - Hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo allemaal,

Kort geleden is mijn computer terug gekomen van reparatie aan mijn koeling, moederbord was erbij kapot gegaan en dus zit er nu een iets andere in.

Ik ben van m2n32 sli deluxe naar m2n sli deluxe gegaan. ( Weet niet of jullie hier iets aan hebben )

Het probleem is dat ik nu met mijn microfoon heel zachtjes te horen ben. In windows zelf kan ik via 'Geluid' ook niet meer de microfoon boost aanvinken, sterker nog, er staat alleen mijn volume van me mic vol open en waar normaal de boost stond van ( schijnbaar) 20 Db, is die nu nergens te bekennen.

Mijn vraag; Kan dit aan een verkeerde driver liggen, want ik heb laatst een of ander driver-update programma gebruikt...

Ik denk dat ik onboard geluid heb zoals dat heet, maar dit weet ik niet zeker; in everest ultimate stond:

Analog Devices AD1988B @ nVIDIA nForce 570 SLI ( MCP55P) - High Definition Audio Controller type pci <-- dus niet onboard gok ik )

Ook een tijdje gegoogle'd naar een stand-alone programma om me mic te boosten, en dan heeft iedereen het zelfde probleem als mij, er word alleen geen 1 programma genoemd.

Kan iemand mij helpen de juiste driver te vinden of mij vertellen dat 't nu ik dat nieuwe moederbord heb 't gewoon niet meer kan? of is me headset voor 1/100 kapot en is die functie uitgeschakeld?

Ik heb geen idee en ben dankbaar voor ieder antwoord :)

- Simolokid.

[minor edit]

Laatst een externe HD gekocht, maar als ik de eSATA kabel gebruik, ziet hij de HD niet, doe ik 't met firewire of usb dan lukt 't wel. ( zou firewire niet sneller moeten zijn als usb? want bij mij is dit niet zo )
In de bios gekeken en ik zag vrij weinig over SATA staan, behalve dat een of andere controller aan stond. =P
Iemand enig idee hoe ik dit fixen kan? Bedankt =P

Laatst bewerkt:
Hoi

Mijn eerste vraag is nu je een ander moederbord heb,heb je ook windows opnieuw geinstalleerd?
dit omdat er op de borden een verschillende chipset zit.(570 tegen 590)

1e vraag, ga ik ervan uit dat de computerzaak windows opnieuw erop gezet heeft.
Een andere moederbord resulteert in een niet meer werkende oude windowsinstallatie.
Voor je geluid moet je bij de fabrikant van je mobo(of die computerzaak moet de cd erbij hebben gegeven) de chipsetdrivers en de geluidskaartdrivers downloaden.
Eerst de chipsetdrivers installeren, rebooten en dan pas de audiodrivers installeren.

Je 2e vraag, als je snelheid van je usb lager is dan die firewire, zijn de drivers van je usb2 niet geinstaleerd. usb2 en firewire schelen onderling qua snelheid weinig tov usb1.1

1e vraag, ga ik ervan uit dat de computerzaak windows opnieuw erop gezet heeft.
Een andere moederbord resulteert in een niet meer werkende oude windowsinstallatie.
Voor je geluid moet je bij de fabrikant van je mobo(of die computerzaak moet de cd erbij hebben gegeven) de chipsetdrivers en de geluidskaartdrivers downloaden.
Eerst de chipsetdrivers installeren, rebooten en dan pas de audiodrivers installeren.

Je 2e vraag, als je snelheid van je usb lager is dan die firewire, zijn de drivers van je usb2 niet geinstaleerd. usb2 en firewire schelen onderling qua snelheid weinig tov usb1.1
--------------------------------------

ik weet niet of ze windows opnieuw erop hebben gezet, maar ik had al mijn bestanden nog - dus ik denk van niet.

Verder eerst even vraag 2; snelheid usb is juist hoger als firewire en ik dacht dat dat juist andersom hoorde te zijn.

Verder heb ik mijn geluidsdrivers geuninstalled, eerst via config scherm en daarna apparaat beheer. Opnieuw opgestart en op een gegeven moment installeerde vista ZELF ( nieuwe hardware gevonden ) drivers.

Ik denk dus serieus dat 't of de verkeerde drivers zijn die zijn geinstalleerd, of mijn nieuwe moederbord pakt die +20Db niet.

( Suggesties voor stand-alone programma's die die extra decibels voor mij kunnen produceren? :) )

Dan zou ik zeggen begin eerst maar met het opnieuw instaleren van Windows.
Als dit niet gebeurt is ga je geheid meer problemen krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan