Audio driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skaavh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Hallo,

Ik heb een probleem en na lang speuren op internet toch besloten om mijn vraag te posten want ik kom er zo zelf niet uit.

Er komt geen geluid meer uit mijn pc!!!!! Krij steeds de volgende foutmelding:

Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error Code: 88780078.

Het is nogal een oud bakbeest en dus ergens ooit per ongeluk een keer de driver eraf gegooid. ahum.
Maar dus op zoek gegaan en weet inmiddels dat ik een AC'97 enhanced audio controller heb. Chiptype: VIA VT8378(A) Unichrome KM400(A)
Moederbord ID: 03/31/2004-KM400A8235-A7V400MXC-00. Heb helaas geen cd meer van mijn moederbord of iets dergelijks.
Heb zelf al gezocht naar de juiste driver en dacht er een gevonden te hebben. Iets van: Realtek AC driver ofzo. Maar tijdens de installatie kreeg ik de melding dat ie niet compatible was met windows xp bla bla bla. Installatie gewoon eigenwijs voortgezet en toen knalde ie eruit en startte de pc opnieuw op. Ik weet dat er al meerdere topics zijn geplaatst over soortgelijke onderwerpen maar ik kom er niet uit. Ik zou graag willen weten welke driver ik precies moet hebben, waar ik die gemakkelijk vandaan haal en hoe ik deze moet installeren. Hoop dus dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
Groet!

Lijkt mij dat je deze bij VIA kunt downloaden. Maar het blijft altijd zoeken naar de juiste driver.Als ik zoek op het type Chipset dan kom is meer tegen dat dit een Video driver is ipv een audio driver.

Dit stukje hieronder legt vrij goed uit hoe je de juiste driver kunt vinden en misschien heb je daar iets aan om de juiste te achterhalen.

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=5&ArticleID=466

Hartstikke bedankt voor de reacties.
Probleem opgelost!!!!

Op elke vraag een antwoord!

Hallo,

Ik heb een probleem en na lang speuren op internet toch besloten om mijn vraag te posten want ik kom er zo zelf niet uit.

Er komt geen geluid meer uit mijn pc!!!!! Krij steeds de volgende foutmelding:

Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error Code: 88780078.

Het is nogal een oud bakbeest en dus ergens ooit per ongeluk een keer de driver eraf gegooid. ahum.
Maar dus op zoek gegaan en weet inmiddels dat ik een AC'97 enhanced audio controller heb. Chiptype: VIA VT8378(A) Unichrome KM400(A)
Moederbord ID: 03/31/2004-KM400A8235-A7V400MXC-00. Heb helaas geen cd meer van mijn moederbord of iets dergelijks.
Heb zelf al gezocht naar de juiste driver en dacht er een gevonden te hebben. Iets van: Realtek AC driver ofzo. Maar tijdens de installatie kreeg ik de melding dat ie niet compatible was met windows xp bla bla bla. Installatie gewoon eigenwijs voortgezet en toen knalde ie eruit en startte de pc opnieuw op. Ik weet dat er al meerdere topics zijn geplaatst over soortgelijke onderwerpen maar ik kom er niet uit. Ik zou graag willen weten welke driver ik precies moet hebben, waar ik die gemakkelijk vandaan haal en hoe ik deze moet installeren. Hoop dus dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
Groet!

DRIVERGUIDE.COM

vind altijd alles, je kan nog mijn freeaccount login gebruiken

login: driver2
pass: all

werkt denk ik niet meer, maar dan even registreren.

Had een aantal jaren terug dit probleem ook, bleek Matrox DSG Mystique te zijn.

Je moet wel even de kast openmaken om te kijken of de naam op de geluidskaart staat, anders kom je niet ver. Je wist de naam nog, dus dan is het makkelijk zoeken met driverguide.com.

Veel succes,
met vriendelijke groet,
NME4U

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan