Audio Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Hallo,
Momenteel ben ik de computer van mijn baas opnieuw aan het installeren, maar het blijkt nu dat de audiodriver zich niet wilt laten installeren... In apparaatbeheer heb ik vaak genoeg de driver gedeinstalleert en opnieuw geinstalleert en vnaaf de officiele dell site (computer is een dell notebook vostro 1500) heb ik de audiodriver gedownload... maar dat wilt ook niet werken.

De installatie van windows heb ik met SP2 gedaan en heb hem net naar SP3 geupgraded, maar ook geen verandering...
De herinstallatie is niet met een geformatteerde schijf. Alles wat op de schijf stond heb ik in een map gezet (zodat het niet opstartbaar is, maar wel wordt behouden) dus alle driver bestanden heb ik nog. Hoewel tijdens de installatie van de audio selecteer ik de originele driver bestanden die in de vorige versie van windows werd gebruikt, maar op een of andere manier maakt ie een fout waardoor de audio onbruikbaar blijft :S

iemand een oplossing?
alvast bedankt
 
Probeer 't eens met het diagnostisch hulpprogramma van Dell klik want er zijn verschillende versies van het geluid.
Download anders PcWizard2010
 
Laatst bewerkt:
I know, ik gebruik driverrobot, maar ook die helpt niks.
Misschien heb ik wel de goeie driver gedownload en klaar om te installeren, maar op een of andere manier installeert ie de driver niet volledig, alsof de driver niet xp compatible is
 
Eerst begonnen met het installeren van de chipsetdriver en na een herstart pas de audiodriver??
 
Waarom allemaal dit soort progjes ertegenaan gooien??

Alle drivers zijn voorhanden op de site van de fabrikant.In dit geval Dell.
Dat het niet lukt heeft andere oorzaken.
 
Waarom allemaal dit soort progjes ertegenaan gooien??

Alle drivers zijn voorhanden op de site van de fabrikant.In dit geval Dell.
Dat het niet lukt heeft andere oorzaken.

Weet je een eventuele oorzaak of een oplossing?
 
Of de verkeerde drivers van een ander OS.Of eventueel ander chip.
Of zoals al gevraagd de chipset driver...

Dat eerst maar eens uitsluiten.
 
Of de verkeerde drivers van een ander OS.Of eventueel ander chip.
Of zoals al gevraagd de chipset driver...

Dat eerst maar eens uitsluiten.

Daar is DriverMax een mooi Progje voor,hij komt vanzelf met de Drivers aan die missen en kan ze ook downloaden.
Verder kan je voordat je een herinstallatie gaat doen een copie maken van al je drivers en die later weer importeren.
 
Neen hoor...niks doms aan.De bedoeling opzich is wel goed alleen gebruik zo'n progje voor als drivers echt moeilijk te vinden zijn.Ik heb het er niet zo op(al helemaal niet toen er voor mijn creative-kaart realteck drivers gegeven werden)

De ts zit wel op goede spoor via de site van de fabrikant.Daar zijn alle drivers te vinden.Nu nog even afwachten wat er fout gaat daar.
 
Neen hoor...niks doms aan.De bedoeling opzich is wel goed alleen gebruik zo'n progje voor als drivers echt moeilijk te vinden zijn.Ik heb het er niet zo op(al helemaal niet toen er voor mijn creative-kaart realteck drivers gegeven werden)

De ts zit wel op goede spoor via de site van de fabrikant.Daar zijn alle drivers te vinden.Nu nog even afwachten wat er fout gaat daar.


Natuurlijk kan je de drivers het beste bij de fabrikant halen,dat staat als een paal boven water.
 
Waarom allemaal dit soort progjes ertegenaan gooien??

Alle drivers zijn voorhanden op de site van de fabrikant.In dit geval Dell.
Dat het niet lukt heeft andere oorzaken.
Dat klopt wel, maar ik moet wel zeggen dat dell niet echt duidelijk is als het gaat om bekend maken welke drivers voor welke OS zijn...

in ieder geval, het probleem is al opgelost. Ik weet niet hoe, maar mn baas had de computer nodig dus hij heeft hem meegenomen en naar een medewerker gebracht die hem gerepareerd heeft.
volgens hem was het 2 minuten werk (met andere woorden, ik bakte er niks van), wat nogal frustrerend is aangezien ik dit 1000x heb gedaan met mn stage :confused: magoed
iedereen bedankt voor het meedenken ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan