Audio en Video Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapshody

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
Hallo, Beste forumleden.

Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met mijn Audio en Video (Externe Audio Presonus Audiobox USB) ,

Video problemen, Als ik via een media player video's wil afspelen dan ziet de beeld er raar uit "verschillende kleuren"
Mediaplayer op dit moment is GOMplayer.

Op internet geen problemen met beeld bijvoorbeeld "youtube"

Heb ook problemen gehad met mijn audio wat geen geluid gaf bij het afspelen van muziek mp3, en internet.
Maar, heb dit waarschijnlijk opgelost , drivers opnieuw installeren en presonus verwijzen als main output. Wat eerst ook niet helpte. Moest toen de usb unpluggen en pluggen om geluid te krijgen en bij het opstarten kwam er alleen de opstartgeluid van windows en na het laden van alle programma's kon ik alsnog geen audo afspelen.

Tijdens het opstarten maakt mijn computer ook de volgende beep. 1-1-3 (The real time clock/CMOS is faulty. Replace the CMOS if possible)
Heb op google gezocht wat het was maar, begrijp het niet helemaal.

Alvast Bedankt, (Heb op internet naar mijn probleem gezocht maar, kon er niet uitkomen vandaar dat ik hier post)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Rapshody, hoe oud is je computer? De fout bij opstarten komt vaak voor bij p's waar de accu leeg is. De instellingen worden bewaard in de CMOS chip (en denk aan systeemtijd, welke harddisks, andere hardware tech instellingen etc.) en die houdt alleen zijn informatie vast met een accu. En vrijwel altijd is dit een 3V knoopcel, de bekende CR2032. Als je je pc open maakt ziet het er ongeveer zo uit.

Het zou zo maar kunnen dat je problemen ontstaan door een oude cel en dat na vervanging (meestal na 5-7 jaar!) alles weer werkt zoals het hoort.
En als je pc inderdaad de leeftijd heeft dat de accu vervangen moet worden, dan kan het ook zijn dat er een andere hardware storing is ontstaan gezien de ouderdom. Of je hardware is niet meer helemaal compatibel met de moderne media en in dat geval zou je eens een upgrade moeten overwegen..

Hi Rapshody, hoe oud is je computer? De fout bij opstarten komt vaak voor bij p's waar de accu leeg is. De instellingen worden bewaard in de CMOS chip (en denk aan systeemtijd, welke harddisks, andere hardware tech instellingen etc.) en die houdt alleen zijn informatie vast met een accu. En vrijwel altijd is dit een 3V knoopcel, de bekende CR2032. Als je je pc open maakt ziet het er ongeveer zo uit.

Het zou zo maar kunnen dat je problemen ontstaan door een oude cel en dat na vervanging (meestal na 5-7 jaar!) alles weer werkt zoals het hoort.
En als je pc inderdaad de leeftijd heeft dat de accu vervangen moet worden, dan kan het ook zijn dat er een andere hardware storing is ontstaan gezien de ouderdom. Of je hardware is niet meer helemaal compatibel met de moderne media en in dat geval zou je eens een upgrade moeten overwegen..

Hmm, Computer is denk 3 a 4 oud, Audio probleem is opgelost alles werkt weer zoals het hoort alleen de video beeld niet. Inderdaad wat je zegt misschien door de ouderdom dat bepaalde hardware en drivers niet meer compatibel worden. Ik zal even wat meer info zoeken over de CMOS Cell en hoe te vervangen. Thanks voor je Hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan