audio-in moederbord interface geblokkeerd door stukje metaal? wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shakira2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Hey, iedereen!!

Er zit een stukje metaal vast (deel van m'n hooftelefoon is erin blijven zitten). wat kan ik hiermee doen? Een ander geluidskaart zoeken? Mijn p.c. is een Compaq Presario 6260EA (ja ik weet het, het is nog een dino van de jaren stilletjes, maar werkt nog uitstekend :D)

Voor alle duidelijkheid, er zit nog geen aparte geluidskaart in, gebruikt de normale moederbord interface.

Ik hoop dat iemand mijn issue herkent..

Groetjes,

Als je een beetje handig met een soldeerboutje bent kun je hem mischien los solderen van het moederbord en vervolgens een ander erop solderen of ereen met een draad op solderen.

Anders kun je eigenlijk alleen een geluidskaartje kopen en de "defecte" in het bios uitschakelen.

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Of een heel dun stukje buis wat er net in past indoen, en daarin een drupje secondelijm doen met een naald (en zorgen dat er alleen lijm in het buisje komt).

Wauw, das snel geantwoord!!

Solderen? is inderdaad een mogelijkheid, maar ik mis helaas het 'handige'.. ga straks secondelijm proberen, want het stukje metaal zit er een beetje los in.. dus misschien is dit een mogelijke oplossing.

Wat voor type geluidskaart kan ik in deze computer steken, mocht 'mission secondelijm' niet lukken..?

Hoogteijling en AndreazZz bedankt voor jullie snelle antwoord he!!

Zal wel een goedkoop PCI kaartje moeten zijn.
Vaak zitten er op pc's 2 audio uitgangen, voor en achterzijde, maar die van jou is al dusdanig oud dat dat wel niet het geval zal zijn

Groeten Marcel

Welkom op Helpmij..

Mocht het je allemaal niet lukken dan heb ik nog een soundblaster live 5.1 kaartje liggen.(pci)
10 euro exl evt verzenden.

Frankwannet, bedankt voor uw aanbod, maar ben daarnet bij een vriend gaan zien en hij had nog een geluidkaartje liggen van Creative..

Bedankt gasten!! I got my sound back!!

Neen, geen lijm geprobeerd.. dacht we gaan ineens voor een geluidskaartje gaan, en geluidskwaliteit is ook ineens 10 keer beter dan ervoor!!

Thanks all!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan