audio krijg ik niet meer aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

dark_angel229

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
14
Ik heb een Creative Sound Blaster Live 5.1 geluidskaart met een tv - out erop. Gister was het zo dat als ik een dvd afspeelde ik de stemmen van het geluid heeeel zacht hoorde terwijl de rest van het geluid het wel hard deed. Daarom gaan kijken in de instellingen wat er aan de hand kon zijn, maar kon niets vinden, waarmee het verbeterde. Vervolgens deed ik de boxen in de boxpoorten van de on-board geluidskaart. Toen deed ie niks. Daarna weer in de geluidskaart van Creative... en voila... en gebeurde helemaal niets meer. PC opnieuw opgestart... geen geluid. Skype zegt dat er geen opname mogelijk is etc. Dus alle software verwijderd en opnieuw geinstalleerd voor de creative geluidskaart. Als ik dan in systeembeheer kijk zie ik:
Stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit met een uitroepteken, want zegt ie: Een stuurprogramma (service) voor dit apparaat is uitgeschakeld. Er bestaat mogelijk een ander stuurprogramma dat deze functionaliteit biedt. (Code 32).
Ik heb nu dus helemaal geen geluid en ik weet niet waarom. Wie kan mij helpen... ik wordt hier verdrietig van.
Ik heb een MSI K8T Neo moederbord en windows XP

Het geluid heb ik inmiddels terug weten te krijgen... Ik heb dat WINMM WDM verwijderd. Maar.... ik heb nog steeds dat als ik mijn boxen, 5.1 test... doen L voor en R voor het hard, en L achter, center en R achter het heel erg zacht... alsof ze het bijna niet doen. Wie o wie weet hoe ik dit op kan lossen. Als ik een film afspeel, en ik zet het geluid heel hard, hoor ik de stemmen wel... maar overheerst de muziek zegmaar. Ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen.
 
Laatst bewerkt:
ff iets anders

ik heb de hele kaart van creative eraf gegooid... omdat er onboard
7.1 channel software audio codec realtek alc850
Compliance with AC97 v2.3 specs
meet PC2100 audio performance requirement

Nu blijft hij hetzelfde het geluid weergeven... zou het ook kunnen liggen aan mijn subwoofer die het geluid niet goed meer doorgeeft? Of moet ik nog steeds de bovenstaande driver downloaden?

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan