Audio NVIDIA 9600GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans70

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Berichten
16
Recent een upgrade uitgevoerd van Vista 32bit naar Windows7 32 bit. Ik kreeg eerst geen geluid, dit was omdat in het NVDIA configuratiescherm de audio instelling "HDMI audio Enabled" stond.

Deze optie gewijzigd in "HDMI audio Disabled", hierna perfect geluid via mijn geluidskaart.

Echter na het opnieuw opstarten van de PC weer geen geluid, terwijl "HDMI audio disabled" nog steeds staat aangevinkt. Eerst weer geluid op Enabled en daarna Disabled geeft weer geluid via de geluidskaart!

Wie weet waar en welke instelling ik moet wijzigen om niet iedere keer deze handelingen te hoeven uitvoeren?

Videokaart is NVIDIA 9600GT
Geluidskaart is Theatron Agrippa.

Alvast bedankt, Hans.
 
Ja, normaal analoog en spdif, echter geen van deze twee zijn te bereiken voordat audio via hdmi is disabled.
Dit zoals omschreven hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Klik eens met de rechtermuisknop op audio apparaten. Dan kijk je of je geluidskaart op standaard staat.

Greetzz,
Timo
 
Theatron Agrippa staat ingesteld als standaard luidsprekers.
Nieuwste driver 9600GT meerdere keren opnieuw geinstalleerd, echter het probleem blijft bestaan.
 
Als eens eraan gedacht om de driver van je Geluidskaart te installeren?

Greetzz,
Timo
 
Geluidskaart is uiteraard geinstalleerd. (Club3, Theatron Agrippa)
 
Klik eens op het geluidspictogram>Afspeelapparaten. En dan test je je geluidskaart eens.

Als je dan wel geluid krijgt is er niets mis met je kaart.

Is trouwens ook het programma van de geluidskaart actief. Want je NVidia kaart heeft niets met het geluid te maken.

Greetzz,
Timo
 
ik krijg alleen geluid, via mijn geluidskaart, als de procedure als boven omschreven is doorlopen.

D.w.z audio via hdmi disabled, aangezien dit in het configuratie van nvidia staat heeft dit wel degelijk met mijn videokaart te maken.

Grt, Hans
 
Je kan toch ook via het Windows-Configuratiescherm een standaardapparaat instellen? Op die manier heb ik ooit een gelijkaardig probleem opgelost ;)
Rechtmuisknop op geluidsicoon in de startbalk -> Afspeelapparaten -> Rechtermuisknop op apparaat dat je als standaard wil instellen ( geluidskaart dus )
 
Geluidskaart staat als standaard ingesteld.
Audio over hdmi word hier niet weergegeven, maar wel gebruikt.
 
Krijg je wel systeem geluiden of krijg je die ook niet?

Greetzz,
Timo
 
Zolang bovenstaande procedure niet is afgehandeld komt er geen enkel geluid uit de pc.
 
Zolang bovenstaande procedure niet is afgehandeld komt er geen enkel geluid uit de pc.

Is de grafische kaart via SPDIF-kabel aangesloten op het moederbord , of zit dit vanzelf op de grafische kaart? Indien het via SPDIF-kabel op het moederbord is , die uittrekken?
 
Grafische kaart is alleen via HDMI op tv aangesloten.
Geluidskaart is via tulip (analoog) op de tv aangesloten en spdif (digitaal) aangesloten op mijn versterker.
 
Misschien Dit ;)

Hee,

Het kan komen dat u windows 7 gebruikt en nog niet die juiste drivers hebt geinstaleerd of omdat je 2 soorten uitvoeren gebruikt misschien je pc in de war raakt ofzo? Had je hier al problemen mee op je eerdere versie van windows of had je die niet? Laat anders ff printscreen van dat Nvidia configuratiescherm zien? Ik heb zelf ook nvidia maar de mijna staat gewoon via windows ingesteld

probeer ook een je normale geluidskaart die je wilt in windows als standaarapparaat te zetten (Rmk op icoontje in snelstarten, dan afspeelopties, dan op je apparaat dat je wilt gebruiken en dan als standaartapparaat instellen).

Ik hoor het wel.

Greetz, Elwin
 
Hey, goedemorgen,

Voorheen draaide deze pc op Vista 32 bit, en gaf deze configuratie geen enkel probleem.
Wat je hier verder schrijft moet je me even uitleggen, want volgens mij is het menu snel starten uit Windows7 verdwenen.

Thnx, Hans
 
Reactie

Hee,

Nou kijk, je klikt op met je rechtermuisknop op je geluidsicoon rechtsonderin van je beelscherm en dan klik je op Afspeelopties.
Nu klik je weer met je rechtermuisknop op je geluidsapparaat dat je wilt gebruiken en dan selecteer je: als standaartapparaat instellen.

Nu moet alles naar toebehoren werken :thumb:

Greetz, Elwin
 
Dit is al eens gecheckt (zie hierboven).
Theatron Agrippa luidsprekers staan ingeschakeld als standaardapparaat.

Grt, Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan