Audio probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco93

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Hallo,

ik weet niet op ik bij het goeie forum zit want ben nieuw

maar ik heb een probleem:

Ik wil graag films kijken via mijn laptop op de tv door de laptop aan de tv te sluiten.

Ik verbind mijn laptop met mij tv met behulp van een VGA kabel(voor het beeld)

Deze:
vga%20kabel.jpg

Dit werkt verder prima alleen heb ik geen geluid daarom heb ik zoon kabel gekocht:

Stereo%20audiokabel.jpg

alleen waar moet ik deze op aan sluiten op mijn LG tv?

Of is dit niet de goeie kabel?

De man van de winkel zij gewoon dat die 2 in mijn tv moest doen en andere eind in de aansluiten waar je normaal headset op aan sluit?

kunnen jullie mij helpen?
:shocked:

Welkom bij Helpmij.nl Remco. :) Even een vraagje: welke LG tv heb je?

Juiste kabel

Je bent er bijna. De vga kabel geeft alleen het beeld door. De andere kabel (met de rood / zwarte stekkers) is niet helemaal juist. Wat je dient te hebben is een kabel met een stereo plug 3,5 mm. Dit is zo'n klein stekkertje wat ook op de oordopjes zit van een mp 3 speler (ipod ed.). Deze gaat in de headphone aansluiting van de laptop. Vervolgens ga je met 2 tulp / cinch stekkers naar de audio ingang van je tv. Dan zou het in feite moeten lukken, mits je tv deze aansluiting heeft.

Laatst bewerkt:
Telekid heeft helemaal gelijk, een zijde van de stekker dient een stereo plug te hebben.
De zwarte en rode stekker kun je in de tv steken (daarbij moet de zwarte stekker in de 'witte' (van die wit/geel/rode) ingang van je tv.

Je bent er bijna. De vga kabel geeft alleen het beeld door. De andere kabel (met de rood / zwarte stekkers) is niet helemaal juist. Wat je dient te hebben is een kabel met een stereo plug 3,5 mm. Dit is zo'n klein stekkertje wat ook op de oordopjes zit van een mp 3 speler (ipod ed.). Deze gaat in de headphone aansluiting van de laptop. Vervolgens ga je met 2 tulp / cinch stekkers naar de audio ingang van je tv. Dan zou het in feite moeten lukken, mits je tv deze aansluiting heeft.

Mijn kabel ziet er zeg maar zo uit:

36124.jpg

alleen die witte is dan zwart bij mij..

Telekid heeft helemaal gelijk, een zijde van de stekker dient een stereo plug te hebben.
De zwarte en rode stekker kun je in de tv steken (daarbij moet de zwarte stekker in de 'witte' (van die wit/geel/rode) ingang van je tv.

en de rode in de rode? :P

Die kabel die je zojuist op het plaatje laat zien is de juiste. De linkse plug kan in de audioaansluiting van je laptop en de rode en zwarte kabel kunnen in je tv. Nu moet je als het goed is geluid hebben.

Die kabel die je zojuist op het plaatje laat zien is de juiste. De linkse plug kan in de audioaansluiting van je laptop en de rode en zwarte kabel kunnen in je tv. Nu moet je als het goed is geluid hebben.

waar moeten ze in de tv? die rode en zwarte?

in die rode en witte? boven de gele?

Als ik mijn VGA kabel van in mijn laptop stop en in de tv kan ik kiezen uit :

Antenne
AV1
AV2
AV3
Component
RGB : Bij deze krijg ik beeld van me laptop.
HDMI1
HDMI2
HDMI3
HDMI4

Ok heb het nu aangesloten nu hoor ik niks geen geluid? als ik die ding uit me headphone ding haal heeft me laptop gwn geluid maar heb hem er nu in geen geluid ? moet ik misschien wat instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan