Audio uitval, SoundMAX, vista upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormivan

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
36
Hey mensen, dit is niet echt een vraag, meer een tip die ik hierzo neerzet omdat ik zag dat erg veel mensen dit probleem hadden en geen oplossing konden vinden.

In mijn geval, ik had Windows Vista Home Premium gehaald en voor de upgrade mn pc eens even "goed" opgeschoond.
Hierbij was ik zo stom geweest (dacht dat het toch nergens voor nodig was) om SoundMAX er vrolijk af te gooien.

De instalatie ging aardig vlot en er traden wel wat foutjes op (dankzij veranderingen) maar die loste Tune Up Utilitys makkelijk op.
Enige probleem was, het geluid deed het niet.
De drivers waren up-to-date, de kabels zaten goed aangesloten, de headset deed het gewoon (getest op tv) dus begreep niet wat er kon zijn.
Zoals altijd probeerde ik het te googlen en dus hier zag ik op verschillende NL en UK/USA forums dat er behoorlijk veel mensen niet wisten wat te doen.

In het geval iemand met bovenstaand probleem te kampen heeft, download/install het programma van deze link:
http://www.alphadownloads.com/drive...ers/asus-sound-max-audio-driver-v--a-860.html

Dacht, tis wel ff handig om te melden want het koste mezelf ruim 9 uur voor ik eindelijk is een goede website vond en mn geluid weer terug kreeg. :p
 
Laatst bewerkt:
negen uur???????

de meeste van ons vinden die binnen 2 minuten

als je maar weet waar je zoeken moet;)
 
Welkom djElectro

Deze vraag stamt uit 2008 en het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen. Om deze reden gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan