Audio via huis speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Froooh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
[Beste mensen,

Ik heb mijn stereo via de koptelefoon uitgang op mijn Imac aangesloten. Echter staat mijn audio systeem niet altijd aan dus ik wil ook geluid vanuit mijn Imac zelf. Is er een button om deze functie in te stellen en zo niet, is er software te installeren die de interne boxen te allen tijde activeert?

Gr. Froooh

Is er een button om deze functie in te stellen en zo niet, is er software te installeren die de interne boxen te allen tijde activeert?

Gr. Froooh

Voor zover ik weet niet. Als je inderdaad die audio-uitgang (ik neem aan dezelfde als waar je een koptelefoon in zou pluggen) gaat gebruiken, dan schakel je automatisch de interne luidsprekers uit.

Ik heb een oude iMac G3 verbonden, via een Griffin PowerWave (helaas niet meer in de handel, maar opgevolgd door de Griffin iMic) met een tuner/versterker aan de ene kant, en met een USB-poort op de iMac aan de andere kant. Ik gebruik deze installatie voor het digitaliseren van mijn oude vinyl-LP's. Die verbinding schakelt de interne luidspreker niet uit.

Vanop mijn iMac G4, die een Airport kaart heeft, kan ik muziek vanuit iTunes "streamen" naar mijn stereo-installatie (omdat ik op die tuner/versterker een Airport Express Base heb aangesloten). Ik moet in iTunes dan wel switchen van interne luidsprekers naar de luidsprekers van mijn stereo. Die switch schakelt de interne luidsprekers wel uit.

ok dankjewel voor de uitleg. Ik ben al op zoek geweest naar een USB plug met een jack adapter, maar is niet in de handel. Omdat mijn jack plug in de buurt van mijn PC ligt (onder huis doorgetrokken) ivm oude situatie, hoopte ik dit te kunnen bereiken met mijn Jack verbinding. Dus een button of software waarbij die interne speakers geactiveerd konden worden. Airtunes is interessant maar voor mij dus niet helemaal nodig. Toch nogmaals bedankt voor de zinvolle uitleg!!!!

Welkom op Helpmij.

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan