Audioboek in het audio onderdeel zien te krijgen van de ipod

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wilt dit denk ik met als doel één track te krijgen voor één heel boek, ook al zijn het 4 cd's?
Tenzij je 4 cd-spelers hebt, kan je geen 4 cd's tegelijkertijd importeren :) (met 4 spelers lukt het eigenlijk denk ik nog steeds niet).
Je kunt ze bijvoorbeeld CD1, CD2, CD3 en CD4 noemen, dan houd je het voordeel wel dat je delen kunt overslaan op je iPod. Da's wel makkelijk.
Maar 4 cd's tegelijk gaat niet lukken, vrees ik. Je kan ze wel dezelfde albumnaam geven, dan horen ze in ieder geval bij elkaar.
Als het niet teveel CD's zijn (4 kan bijvoorbeeld nog) blijft het nog wel redelijk overzichtelijk op de iPod, 4 tracks.

Laatst bewerkt:
Ik heb het boek, lord of the rings nu in mijn ipod. Bij elkaar zijn dit zo'n 30 cd's. Zou ik die allemaal los in de ipod hebben toegevoegd dan zou ik inderdaad 30 album boeken zichtbaar hebben van alleen al dit ene boek. Zo raakt de rest ondergesneeuwd. Of te wel, erg onduidelijk. Wat heb ik, voor mijn gemak, gedaan.
Iedere cd bestond uit 35 mp3's. Als je die zou importeren dan moet je ook nog is alle 35 mp3's ( x30cd's) de extentie, mp4a naar mp4b gaan veranderen. Dat is niet leuk. Ik heb per cd eerst alle mp3's aan elkaar geplakt en gelijk een nieuwe naam voor die ene lange mp3 gegeven. B.v. Jantje CD01 en de volgende cd heb ik Jantje CD02 genoemd etc. etc. Let er wel op dat je de naam exact hetzelfde doet (met spaties en al ((en voor onder de 10 tallen eerst een 0, b.v. 01,02,03,04 etc)) anders zal bij een later samen voegen de computer mogelijk een andere (voor hem logischer) volgorde gaan hanteren waardoor het boek niet meer in de juiste volgorde afspeelt. Als alle 30 cd's zijn gedaan heb ik Jantje CD01 samengevoegd met Jantje CD02 etc t/m 6. De eerste 6 benoem ik dan opnieuw maar nu met de juiste titel. b.v. Jantje Beton CD1. De volgende 6 noem ik Jantje Beton CD2 etc. etc. Zo zullen later de CD's 1 t/m 5 in de juiste volgorde op de ipod komen te staan. En, last but not least. Je hebt maar 5 x de mp4a file te veranderen in mp4b. Ik gebruikte hier voor het programma MP3 splitter and Joiner voor. Als je die een keer wilt lenen om het uit te proberen zeg je het maar. Daarna kun je het altijd zelf nog kopen ( t.z.t., dan hé)
Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt. Ik zal dit item weer gaan volgen maar ik was even te druk met andere zaken.
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
Hoi Dump

Het ziet er goed uit echter ik snap er niets van.

Je hebt het over mp3's aan elkaar plakken en samenvoegen, hoe doe ik dat??:confused:

Dat doe je met b.v. mp3 splitter and Joiner. Ik heb daar een link van gemaakt om op te sturen maar kan je geen bericht sturen. Kun/wil je niet even een tijdelijk e-mail adres maken en hier plaatsen?
Doei, Dump.

Als je hem succesvol hebt geïnstalleerd en dat hier dan ook vermeld zal ik een voorbeeld filmpje voor je maken. Ook deze zal ik dan op dezelfde wijze naar je opsturen. Want het bestand wordt dan wel wat groter. Mits goed geinstalleerd kun je meer dan 6 mp3 aan elkaar plakken. Als je hem niet goed hebt geregistreerd kun je er maar 6 tegelijk doen. Dus doe je best dan gaat het later het gemakkelijkst. Lukt het je niet. Laat dan ook maar hier even weten dan maak ik ook hier even een fimpje van. je ziet. Het gaat allemaal goed komen. Nu eerst even de link nar je uploaden. Wees snel met downloaden ook al heb je niet veel tijd. Installeren kan later altijd nog. Downloaden mogelijk niet meer.
Doei, Dump.

Hoi Dump,

Heb het programma geinstalleerd maar kan max 5 mp3 selecteren. Het lijkt me handig dat je een voorbeeld filmpje maakt van het installeren en het gebruik ervan.

Alvast bedankt

Hopelijk kom ik daar morgen aan toe en anders komt het zeker vrijdag voor elkaar.
Heb je, naar aanleiding van het voorbeeld filmpje, het benoemen en samenvoegen van de mp3's gesnapt?
Doei, Dump.

Hoi Dump,

Ik snap er niet zo veel van, alle hulp is meer dan welkom.

Ik kan volgens mij maar 1 mp3 tegelijk selecteren, als ik een tweede selecteer haalt hij de eerste weer weg.

Groet,
Marc

Ik ben wel een beetje benieuwd naar je kunnen t.a.v. de computers. Als je b.v. weet dat je d.m.v. CTRL + A tegelijk in te drukken alles selecteert i.p.v. 1 file dan hoef ik dat niet uit te leggen met tekst. Je opmerking hierboven doet vermoeden dat je niet weet hoe je meerdere files in 1 keer moet selecteren.
Weet je hoe je het programma dat ik je heb aangeboden voor veel langere tijd kan gebruiken d.m.v. het bestandje dat ik er bij heb gedaan.
Als ik dit weet dan maakt dat het voor mij veel makkelijker om het je uit te leggen d.m.v. een filmpje.
Maar hoe het ook gaat. Ik zal je wel verder helpen. Alleen gaar het, als je de computer nog niet goed beheerst wel langer duren. Maar dat maakt mij niet uit. Laat het even weten dan speel ik daar morgen op in. Voor nu welterusten. Ik was pas laat thuis, vandaar.
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
Hoi Dump,

Volgens mij is het gelukt, echter ik kan maar 5 mp3 bestanden tegelijk samenvoegen. Je had het erover mits het programma goed was geinstalleerd meer dan 6 bestanden tegelijk samengevoegd kunnen worden. Wat zijn hiervan de instellingen??

Ik heb MP3 Splitter & Joiner gedownload echter dit is een versie die maar 10 dagen gebruikt mag worden daarna moet je ervoor betalen. Komt het misschien daardoor dat ik maar 5 bestanden tegelijk kan samenvoegen.

Groet,
Marc

Dat het programma maar 10 dagen geldig is en daardoor ook maar 6 mp3's aan elkaar kan plakken klopt. Daar sprak ik al van in een vorig bericht. Daar illegale handelingen hier niet mogen worden besproken, en dat is ook logisch, zal ik hier niet verder op in gaan. Maar de oplossing voor dit probleem was al bijgevoegd maar waarschijnlijk weet je niet wat je daar mee moet doen.
Om alles nu in 1 keer op te lossen ga ik dit keer een filmpje maken waarin ik uitleg hoe mp3 splitter langer houdbaar te maken en daarna hoe je alles aan elkaar kan zetten. Dit filmpje bevat gesproken woord waardoor het nog wat makkelijker voor je gemaakt wordt. De stem klinkt wat bedonderd maar ik hoop dat het in werkelijkheid beter is.
Je kan het filmpje op --- pauze --- zetten waardoor je de tijd krijgt de handelingen uit te voeren.
Ik zal hem straks naar je opsturen. Laat even weten in het forum of hij bij je binnen is en/of het allemaal lukt. Dat is wel zo leuk. Succes.
Doei, Dump.

Hoi Dump,

Bedankt voor het filmpje ook namens mijn dochter, het was allemaal erg duidelijk al heb ik nog een vraagje over MP3 splitter. De vraag heb ik per mail aan jou gestuurd.

Als het goed is komt het nu allemaal voor elkaar. Ik hoor het wel van je.
Doei, Dump.

Hoi Dump,

Bedankt voor de hulp, het werkt allemaal perfect:thumb:

Groet,
Marc

de juiste volgorde van de hoofdstukken

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik wel door hoe je het luisterboek in ITunes krijgt, maar op een een of andere manier duikt hoofstuk 4 boven hoofdstuk 3? Het zijn een aantal losse cd's, het luisterboek heb ik geleend van de bibliotheek. Ik heb ze dus ook voor het gemak geconverteerd en al die stappen 1 voor 1 doorgelopen. Ze staan nu dus ook in "Audioboek" O0k heb ik de extenties van a naar b veranderd. Nou zie ik wel altijd in Itunes dan alle bestandjes standaard staan aangevinkt? Heeft dat nog een doel? Kun je handmatig de hoofdstukken verslepen, oftewel in volgorde zetten?

Das toch ook raar, en ik krijg het maar niet in de juiste volgorde:eek:

Helllp:)

Laatst bewerkt:
Hallo Conny1960,

Ik kan je nu niet meteen vertellen waarom je nummers niet in de goede volgorde staan (het is ook al vrij laat ;) ), maar je zou om het te verhelpen zelf een nieuwe afspeellijst kunnen aanmaken via Bestand > Nieuwe afspeellijst. In zo'n afspeellijst kan je zelf bepalen waar de nummers staan, en natuurlijk ook welke nummers er staan.
Een nadeel is dan wel dat je de audioboeken niet meer via de lijst met "Audioboeken" afspeelt.

De vinkjes hebben overigens wel een functie: wanneer iets niet aangevinkt is zal het betreffende nummer niet afgespeeld worden, en niet aan je iPod toegevoegd worden.

Hallo Conny1960,

Ik kan je nu niet meteen vertellen waarom je nummers niet in de goede volgorde staan (het is ook al vrij laat ;) ), maar je zou om het te verhelpen zelf een nieuwe afspeellijst kunnen aanmaken via Bestand > Nieuwe afspeellijst. In zo'n afspeellijst kan je zelf bepalen waar de nummers staan, en natuurlijk ook welke nummers er staan.
Een nadeel is dan wel dat je de audioboeken niet meer via de lijst met "Audioboeken" afspeelt.

De vinkjes hebben overigens wel een functie: wanneer iets niet aangevinkt is zal het betreffende nummer niet afgespeeld worden, en niet aan je iPod toegevoegd worden.

Hoi Jelly,

Ik heb het audioboekbestandje in een nieuwe afspeellijst gezet en de muziek die ik op mijn IPOD wilde hebben één voor één aangevinkt...en het werkt:thumb:

Okay idd staat het audioboek niet op de juiste plek, maar hij gaat nu in ieder geval niet meer in mijn shuffle lijst, beetje raar gehoor anders een hoofdstuk door je muziek heen haha.

Ik ga nog wel verder uitzoeken hoe het nou wel op de juiste manier moet:confused:

Dit is voor nu opgelost, waarvoor mijn dank:thumb:

Groeten van Conny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan