Audiodrivers verwijderen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Goedendag,

Ik zit met een beetje vreemd probleem.

Omdat ik opnames maak met OBS Studio wilde ik graag mijn Discord audio splitsen zodat ik die apart kan bewerken.
Ben al weken bezig met het uitzoeken hoe het werk, maar kom er niet uit.

Één van de manieren is blijkbaar om te werken met Realtek drivers.
Na deze geïnstalleerd te hebben verschijnen ze niet in mijn apparaten beheer maar wel een hoop andere drivers (AMD en dubbele)
Ook in Discord zie ik die terug komen, behalve de Realtek...

audiodrivers.jpg

audiodrivers_Discord.jpg

Mijn vraag: Welke drivers kan ik (eventueel) verwijderen en hoe krijg ik de drivers van Realtek te zien???
Ik draai op een W10 Home (volledig up-to-date) ,een AMD R9 270x videokaart en een externe USB mic

Bij voorbaat dank
 
En je moederbord dan, want daar zit de audio chipset op.
Wat je op je screens laat zien zijn je schermen en je randapparatuur, dat heeft er niks mee van doen...
 
Met Speccy o.a.
In het overzicht, na starten, in de linker kolom op Moederbord klikken, dan verschijnt rechts merk, type & uitvoering.
Aan de hand daar van kun je zien welke hardware er op het bord zit ( chipset, audio-chip, netwerk-chip etc. )
 
Laatst bewerkt:
Oké, zal het downloaden.
Enig idee waarom het niet in mijn apparatenbeheer te zien is dan???

Uitgeschakeld in de bios???

Audio_Specie.jpg Audio moeder.jpg
 
Laatst bewerkt:
Staat er bij mij ook niet bij welke audio-chip / codec er op het bord zit..
Heeft niks met UEFI / BIOS te maken..
Netwerk-adapter wordt wel gespecificeerd, audio-codec niet ( hooguit HD audio / in- of uitvoer zoals SPDIF ).
 
Zie screenshots boven je bericht.
Was het net aan het aanpassen toen jij al reageerde
 
Maak ik daar uit op dat ik Realtek drivers niet kan installeren ???

En wat moet ik met de ander drivers??? Heb ik die allemaal nodig???
Sorry, van audio drivers heb ik geen kaas gegeten
 
Nee, de Realtek drivers kun je niet installeren.
Je zit dus vast aan AMD (voorheen VIA)
 
Dat is dan duidelijk, dank daarvoor.

Blijf ik met de vraag zitten....wat moet ik met al die andere audiodrivers???
Welke kan ik verwijderen zodat ik wat meer "overzicht" heb??
 
Heb alle Voicemeeters gebruikt en daar liep ik ook, na talloze uren proberen en video's gekeken te hebben, vast.
Gisteren ook nog AudioRouter gebruikt én natuurlijk de W10 routers in de advanced audio set-up....krijg werkelijk niets aan de praat.

Heb vanmorgen zelfs OBS StreamLabs gebruikt om mijn Discord te "routen".....niksnjentenoppesnada
Snap er geen moer van
 
Je hebt vermoedelijk ook een video kaart met een audio uitgang (b.v HDMI) daarom zie je ook twee high definition audio devices.
Als je een weblink van Speccy hier plaatst zouden we dat kunnen nakijken (als Speccy alles gedecteerd heeft, kies linksboven File->publish snapshot, dan krijg je een link die je hier kunt plaatsen.
 
Inderdaad, VIA chipset voor audio en een 4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire) videokaart.
Dat verklaart dus de AMD HD Audio Devices die je ziet.
Je kunt met deze hardware dus totaal niks met Realtek drivers maar zover was je al.
Als de door jou eerder gevonden oplossing voor het routen van je audio uitsluitend werkt met Realtek drivers en niet met andere, in dit geval dus VIA / AMD, dan ben ik bang dat je met een kansloze missie bezig bent.
De enige, mogelijk werkende oplossing zou een aparte PCI of externe geluidskaart kunnen zijn maar daarvoor is dan wel vóóraf meer onderzoek nodig...
 
Ik heb te weinig verstand van het programma wat je gebruikt, maar misschien kun je nu gerichter zoeken naar een oplossing.
Dus OBS studio in combinatie met AMD (VIA VT2021) geluidskaart.
 
De enige, mogelijk werkende oplossing zou een aparte PCI of externe geluidskaart kunnen zijn maar daarvoor is dan wel vóóraf meer onderzoek nodig...

Ik ben al aan het kijken naar een externe audio interface.
De populaire en betaalbare zijn echter bijna allemaal usb interfaces.
Krijg ik dan niet hetzelfde probleem???
 
Laatst bewerkt:
Ik heb te weinig verstand van het programma wat je gebruikt, maar misschien kun je nu gerichter zoeken naar een oplossing.
Dus OBS studio in combinatie met AMD (VIA VT2021) geluidskaart.

Bedankt voor de tip, ik ga eens zoeken.
Was nog niet op het idee gekomen....op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer
 
Voicemeeter is dé manier om te doen wat je wilt, het is van hetzelfde bedrijf en gebruikt Virtual Audio Cable op de achtergrond, dat heeft dit soort technologie uitgevonden.
Een externe audiointerface kun je niet samen met een USB headset gebruiken.

Maar leg nog eens precies uit wat je wilt als ik het niet begrijp (Is dat je Kraken headset tegelijkertijd gebruiken bij Discord en OBS?)
Kijk toch eens naar de Youtube die ik plaatste, als je Engels redelijk is. Het wordt daar goed uitgelegd.
Op de site van Voicemeeter staat ook een video van iemand die de Rode Podcaster mic gebruikt, dat is ook een USB microfoon, dus het zou moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan