Audiostudio systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Ik ben de laatste tijd samen met mijn achterbuurman veel bezig met muziek.
------------------------------------------------------------------
Nu heeft hij voor heel veel geld aan spullen staan waaronder studio opname apparatuur, maar ik als echte computerfanaat vindt dit tuurlijk pas echt geweldig als het via een computer gaat. Hij is zelf gitarist en opnemen en zo gaat allemaal wel, maar naar mijn mening gaat het plaatsen van drumwerk makkelijker met een computer

-----------------------------------------------------------------------
Heeft er iemand zelf ervaringen met het (semi-profesioneel) opnemen van muziek. Wat voor pc zou ik hieraan moeten hangen en welke aspecten zijn belangrijk.
----------------------------------------------------------
Alvast bedankt:thumb:

een drumstel via computer is erg lastig omdat je met verschillende soorten microfoons moet werken voor een mooi en duidelijk signaal.
wat dus van belang is is eigenlijk een geluidskaart die verschillende ingangen heeft die afzonderlijk van elkaar te bedienen zijn.( deze zijn op de markt, maar een goede speciaal voor drumstel heb je niet)
wat misschien makkelijker is; een mengpaneel aanschaffen en die aansluiten op je geluidskaart dit omdat je dan namelijk een veel mooier en duidelijker resultaat hebt qua geluidshelderheid.
je kunt je mengpaneel instellen op het resultaat dat je wil bereiken....heb je dit, dan sluit je hem aan op je pc.
als je een goede geluidskaart hebt kun je hem zelfs gaan fine tunen, dit houd in dat je hem op frequenties kan gaan filteren om zo eventuele storinkjes eruit te krijgen.
ik heb hier zelf mee geexpirimenteerd omdat ik zelf ook veel met muziek en computers doe.

het is idd ook mogelijk om drums achter ander opgenomen geluid te plaatsen.
hiervoor heb je wel een redelijk snel systeem nodig om zo het schokkeren van het geluid te voorkomen.
ik zou zeggen: pak minimaal pentium 4 en een zeer goede geluiskaart die veel aankan!! intern geheugen is ook van belang zorg ervoor dat deze niet te laag ligt.
minimaal 512 MB dit omdat het mixen van files veel geheugen nodig heeft.
is dit te laag zal die het geheid niet lekker doen....en ook omdat je meerdere handelingen tegelijkertijd uitvoerd zal die dit zeker nodig hebben!

Het doel ik vooral gitaar-geluid opnemen. Verder hebben we een elektronisch drumstel(ondersteuning). Werkt best goed.

Ik denk dat ik alles opneem via de "studio" die hij heeft. Een soort van combinatie van mengpaneel, record paneel, equalizer, maar ook met ingebouwde drum ondersteuning. Hiermee kan op 8 sporen opgenomen worden geloof ik.

Ik denk dat deze via midi te koppelen is aan de pc en dat ik op deze manier ga doen.
---------------------------------------------------------------------
wat betreft pc:
zat te denken aan AMD 3000 of hoger
1024 ram
audigy 2 kaart (voor 24 bit 96khz opname)
en gewoon grafisch kaartje(hoeft niet veel bijzonders te zijn)toch?

Hier heb je zeker genoeg aan! en de grafische kaart is in dit geval zeker niet balangrijk! het belangrijkste in dit geval zijn cpu, geheugen en geluidskaart.
misschien slim om er ook een DVD-RW bij te doen deze kosten tegenwoordig toch al bijna niets meer en je hebt als voordeel dat je hier veel op kwijt kan....
maar die geluidskaart die je net opnoemde is ook perfect geschikt!
ik wens je veel succes en als je nog vragen heb hoor ik die natuurlijk graag...ik zou ook graag het resultaat horen want misschien kan ik je aan de hand van dat nog wat tips geven of misschien zelfs laten horen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan