Phono voorversterker werkt! Dank voor hulp en VOLGENDE VRAAG
Dank speciaal @Lange Pier en @Biker Bill: het werkt! Ik heb dus nu een Pioneer PL-6 platenspeler uit de jaren 80 die via de door jullie aangeraden phono voorversterker --DAP PRE-101 Phono RIAA equalized pre-amp --is aangesloten op de AUX ingang van een (kleine) Bose A234 A1. Magnifiek, Lange Pier, jij wilde ook graag weten hoe het zou gaan omdat dit qua versterker een grensgeval was. Gister bemachtigde ik het overgangskabeltje tussen tulpstekkers en jack. Ik heb meteen het Forellenkwintet van Schubert opgezet en het klinkt glashelder! Nogmaals dank.
Nu verder.Mijn vrouw vroeg meteen: Kun je die grote luidsprekers in het boekenrek ook niet (mee) laten spelen? Ja, daar is inderdaad al jaren geen geluid meer uit gekomen sinds mijn tuner-versterker ter ziele ging (en waarop bovenstaande platenspeler ook was aangesloten). Ja, waarom eigenlijk niet, maar daar zal wel heel wat anders nodig zijn. Het is een (stereo) paar van 2 JENSEN Sytem 400 speakers [Nom Imp 8 Ohm/ Min RMS 10 W/ Max RMS 90W cont./ Peak 180W] Hoe zou je dat kunnen aanpakken zonder de muren van de kamer omver te behoeven te blazen?
Ik hoor jullie al zeggen: "waarom is-ie niet daarover begonnen?"
Ja, jullie hebben waarschijnlijk gelijk. Maar ik dank jullie voor jullie (eventuele) antwooorden!
Groeten van Dirk. En natuurlijkw wns ik jullie nog een Gelukkig Nieuwjaar in goede gezondheid!