Audodriver Foutmelding ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeuGem

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hoi,

Ik wil de driver voor de onboard geluidskaart installeren, maar krijg een foutmelding.
"De gegevens zijn onjuist"
Zie bijlage.
Wie kan mij hiermee helpen. Ik heb de pc van iemand anders 'onder handen'

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    32,4 KB · Weergaven: 37
Inschattend dat je over de juiste driver(s) beschikt, audio apparaat verwijderen in hardware en daarna opnieuw opstarten.

Inschattend dat je over de juiste driver(s) beschikt, audio apparaat verwijderen in hardware en daarna opnieuw opstarten.

Hoi,

Gedaan, maar krijg weer dezelfde foutmelding tijdens het installeren van de driver, na het detecteren van de audiokaart.
Verder heb ik de originele cd bij het moederbord niet.
... en ik kan dat programma'tje CPUID niet vinden om vast te stellen om welk mobo en chipset het gaat ... pfff

Laatst bewerkt:
Dan zou mijn eerste reactie zijn: de verkeerde driver, maar ja...............

ik weet niet precies hoe je dit gedaan hebt, maar ik doe het meestal zo:
1) druk Windowstoets+Break
2) naar Hardware
3) apparaatbeheer
4) naar je audio apparaat. (is het de kaart zelf, of de bus?)
en daarna was het iets van, de hele tijd "zelf zoeken" naar die .inf en "forceren", want dat je hardware handmatig installeert vind microsoft niet leuk dus hinderen ze de installatie meestal door loze waarschuwingen.
succes!

@5ie5ta,

... Sorry, maar ik wacht liever even op de reactie van Pasja ......

Lijkt me handig dat je even vermeld om welke geluidskaart het gaat...of merk en type van je pc/laptop. Om zo de juiste driver te kunenn vinden.

Lijkt me handig dat je even vermeld om welke geluidskaart het gaat...of merk en type van je pc/laptop. Om zo de juiste driver te kunenn vinden.

Als je de bijlage opent, zie je het meteen.
Het is geen merkcomputer.

PC Wizard 2008 Version 1.871
------------------------------------------------------------------------------------------
Eigenaar: Myself
Gebruiker: Gebruiker
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
Rapportdatum: maandag 23 maart 2009 op 18:32
------------------------------------------------------------------------------------------
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : Niet nader omschreven 8363A-686A
> Chipset : VIA KT133A
> Processor : AMD Athlon @ 1200 MHz
> Fysiek Geheugen : 896 MB
> Videokaart : RADEON 9200 SERIES
> Harde Schijf : Maxtor (41 GB)
> CD-Rom Station : Cd-rom-station
> Monitor Type : MD9323AJ - 15 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8029(AS) 10Mb Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
> DirectX : Versie 9.0c (november 2006)

Lastig, onbekend moederbord... Vind daar maar eens een juiste geluidsdriver bij.

Heb je deze pc zelf gebouwd?

Helaas .... ook niet.

Heb inmiddels in een andere topic aangegeven dat ik een Creative Lab ES1371 (Ensonic dus) heb liggen, maar opnieuw, daarvan niet de drivers.
Krijg wel geluid, maar ook steeds de melding dat er nieuwe hardware 'Game Port Device' is gevonden bij elke start.
Het gekke is, dat die melding ook komt wanneer ik die via apparaatbeheer uitschakel in 'het profiel'

Laatst bewerkt:
Niemand?
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Lijkt me toch stug dat er geen drivers beschikbaar zijn 'ergens', of dat iemand weet hoe je die 'melding' uitschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan