Auomatisch programma updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiktuk

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Berichten
184
Hallo, ik maak een webbrowser in VB en ik wil graat dat hij updates gaat zoeken en kan gaan downloaden, updates zoeken doet ie dan in een nieuw tabblad.

Bij voorbaad dank voor jullie antwoorden!

EDIT: Ik wil graag dat mijn webbrowser gaat zoeken naar updates, en als er 1 is gevonden dat ie 'm gaat downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Dankje! ik zou hem graag willen hebben, ik heb hem zo hard nodig!
 
Ik ook, ooit had ik een code gezien waarmee het kon maar die topic ben ik kwijt!
 
Hier is de code:

Code:
Private Function ReadOnlineFile(ByVal URL As String) As String
        'Versiebestand uitlezen zonder op te slaan
        Try
            Dim WebReq As Net.HttpWebRequest = CType(Net.HttpWebRequest.Create(URL), Net.HttpWebRequest)
            Dim WebResp As Net.HttpWebResponse = CType(WebReq.GetResponse(), Net.HttpWebResponse)
            Dim Stream As IO.Stream = WebResp.GetResponseStream()
            Dim Buffer(WebResp.ContentLength - 1) As Byte
            Dim bytesToRead As ULong = Buffer.Length
            Dim bytesRead As ULong = 0

            'Downloaden
            While bytesToRead > 0
                Dim GelezenBytes As ULong = stream.Read(Buffer, bytesRead, bytesToRead)
                If GelezenBytes = 0 Then Exit While
                bytesRead += GelezenBytes
                bytesToRead -= GelezenBytes
            End While

            stream.Close()
            Return System.Text.Encoding.UTF8.GetString(Buffer)
        Catch ex As Exception
            MessageBox.Show("Fout!", "", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
            Return My.Application.Info.Version.ToString
        End Try
    End Function

Veel plezier met je WebBrowser :thumb:
 
Dankje jeevje, maar moet ik nu nog een tekstbestandje plaatsen? hoe herkent ie een update?
 
Ja, maak een .txt bestandje, en upload het op je webpagina. Dan zet je de upload URL bij de script en dan herkent hij de versie. :thumb:
 
Dus moet ik de url geven waar je hem kan downloaden? Was het niet de versie? Maar goed, bedankt ik ga het proberen
 
Nee die stond ergens in een mislukte script. Dus ik weet niet zeker of hij het doet maar proberen is het altijd wel waard ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan