Aureal Vortex AU8810 op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Ik heb mijn computer geformateerd en er windows XP opgezet. Maar nu werkt mijn geluidskaart niet meer. Ik heb een Aureal Vortex AU8810, maar hiervoor bestaan geen windows XP drivers aangezien Aureal niet meer bestaat. Ik heb de Win98 divers geïnstalleerd, maar nu krijg ik geen normaal geluid. Voor ca. 1 seconde kan geluid afgespeeld worden, maar daarna wilt nix meer geluid maken... Weet iemand raad?

Dank Bij Voorbaat

>Toon

Ik heb het geprobeert, maar het lukt me zelfs niet met die drivers :confused:
Het raarste vind ik dat er eventjes geluid kan afgespeeld worden, en daarna nix meer. :(
Mss gewoon een nieuwe geluidskaart overwegen...

Antoine27 zei:
Ik heb het geprobeert, maar het lukt me zelfs niet met die drivers :confused:
Het raarste vind ik dat er eventjes geluid kan afgespeeld worden, en daarna nix meer. :(
Mss gewoon een nieuwe geluidskaart overwegen...

Dat is jammer,heb al meer mensen met die Beta driver kunnen helpen.
Waarschijnlijk is er op je kaartje een soldering niet in orde,waardoor je een tel contact hebt,waarna hij door spanning er vanaf wipt.
Beter andere opzetten,een eenvoudig kaartje kost niet meer zoveel

Succes

Wil toch even verder zoeken
Wat voor Laptop heb je Merk Type en eventueel Serie NR
En als kan een Snel rapport van Everest

Het is eigenlijk niet mijn laptop, maar de computer van mijn vriendin. Ik kan nu dus niet snel een rapportje van Everest maken. Ik zal het zo snel mogelijk proberen. Ik meen mij nog te herinneren dat ze een AMD Athlon processor heeft 1.2Ghz en 256Mb RAM. Video kaart is een Hercules 3D Prophet II MX denk ik (of toch iets heel gelijkaardig). En de geluidskaart was volgens Everest Aureal Vortex AU8810.

Bij apparaatbeheer staat ook Aureal Vortex AU8810 als geluidskaart.

De links die je gegeven had waren installatie programma's voor vortex control panel, werd de driver dan mee geïnstalleerd, of zou ik eerst een 98 of 2000 driver moeten installeren? Ik heb het geprobeerd na installatie van de vortex setup v5.00.33 (normaal driver voor win98) en ook eens na uitvoeren van AU10Upgd.exe (waarschijnlijk Win2000 Upgrade). (de vortex setup en AU10Upgd.exe zaten in wdm_8810.exe.

Bedankt voor al je moeite tot hiertoe...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan