Auslogics Registry Defrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Omdat NTREGOPT wat foutmeldingen (die overigens onbelangrijk blijken en je volgens de makers gewoon kunt negeren) in Windows 7 kan geven, Heb ik op mijn nieuwe systeem Auslogics Registry Defrag geïnstalleerd. De nieuwste versie 5.5.20.525 van de website van Auslogics. Daar staat bij dat 'ie compabtible is met Windows 7 64 bit. Dus moet dat goed gaan volgens mij. Heeft iemand er ervaring mee? Overigens valt er nog niets te defragmenteren, maar je kunt het maar bij de hand hebben. Ik ben echter op zoek naar de Nederlandse versie. Die kan ik alleen van oudere versies vinden en dat durf ik niet zo goed vanwege eerdere ervaringen in VISTA van voorheen; toen werden alle systeemherstelpunten verwijderd door dit programma. Weet ik iemand of er een Nederlandse 5.5.20.525 versie is en waar ik die kan downloaden?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik gebruik het ook! En het is dé beste mannier om je hardeschijf te defragmenteren:thumb:
Downloaden maar:D

Mvg Windowsfaq

Mijn schijf defragmenteer ik gewoon met windows. Dit programma is om het register te defragmenteren. Alleen kan ik dus niet de nieuwste versie in het Nederlands vinden.......

Ik heb juist gelezen dat het opruimen van het register geen zin heeft en dat je er maar beter af kunt blijven omdat registry cleaners problemen op kunnen leveren http://computertotaal.nl/article/2582/registercleaners-zinvol-of-niet.html. Cleaners veroorzaken bovendien voor nog meer lege ruimtes in het register door waarden te verwijderen. Zo zie je maar hoe informatie kan verschillen! Vroeger ruimde ik het register af en toe op met Ccleaner en het ging altijd goed. Maar ik heb me voorgenomen het met mijn nieuwe systeem niet meer te gaan doen. Wel werd aangeraden de schijf regelmatig defragmenteren (dat deed ik altijd al voordat ik een image maakte en dat blijf ik ook doen) en het register af en toe te defragmenteren. Ik wil dus geen waarden uit het register verwijderen, maar alleen lege ruimtes. Daar wordt het register kleiner van en gemakkelijker te benaderen http://www.schoonepc.nl/optim/register.html. Ik gebruikte altijd NTREGOPT. Maar omdat deze (nog) niet helemaal afgestemd is op Windows 7 leek het mij goed over te stappen op Auslogics Registry Defrag. Beide programma's werden enige tijd geleden aangeraden in de Helpmij nieuwsbrief.

Laatst bewerkt:
Wanneer je denkt, dat defragmenteren noodzakelijk is, even dit :

"In Windows 7 wordt, evenals in Vista, automatisch gedefragmenteerd. Standaard gebeurt dit één keer per week, maar als de pc veel gebruikt wordt, is het aan te raden vaker te defragmenteren. Aangezien dit alleen gebeurt als de pc niet gebruikt wordt, merkt u hier niets van."

http://computertotaal.nl/article/559/windows-7-vaker-defragmenteren.html

Ik ben van mening dat defragmentatioe nutteloos is voor systeem prestaties (kwa snelheid)

Maar je zou kunnen zeggen dat het tegen slijtage wel goed is omdat je toch met schrijfkoppen en bewegingen te maken hebt

Ja, ik weet dat de schijf automatisch gedefragmenteerd wordt. Al kun je dat ook uitschakelen. Ik vind het prettig dat in Windows 7 de functie om te analyseren, zodat je kunt nagaan of defragmentatie nodig is, terug is. In Vista ontbreekt die! Maar voor de duidelijkheid: ik heb het nu niet over het defragmenteren van de schijf, maar van het REGISTER. Ik ben op zoek naar de nieuwste versie van Auslogics Registry Defrag in het Nederlands (ik hem 'm nu in het Engels). Ik hoop dat iemand weet waar ik deze kan vinden.......

Laatst bewerkt:
ongeacht wat je defragmenteert blijft mijn mening nog steeds staan :)
De performance winst is verwaarloosbaar

Ter illustratie mijn huidige systeem:
"Original Install Date: 23-8-2009, 21:22:15"
RegDefrag01

En dan word de toegangs snelheid van het register met 2.2% verhoogd, oftewel de totale systeem snelheids verbetering ligt ver daaronder

Maar een nl versie kan ik niet vinden

Laatst bewerkt:
"Maar een nl versie kan ik niet vinden."

In het Engels is het resultaat net zo duidelijk. ;)

Daarom vind ik ook hier de analyse functie weer zo fijn! Dan kun je zelf bepalen of je het nodig vindt om te defragmenteren of niet! Bij NTREGOPT kan dat niet. Die begint gewoon meteen als je het programma start.

Uiteraard begrijp ik 't in het Engels ook :). Maar ik probeer toch alles zo veel mogelijk Nederlands te houden voor zo ver dat voorhanden is. Dat vind ik gewoon prettig. Omdat oudere versies wel in het Nederlands beschikbaar zijn (multi-language), leek mij dat deze ook te vinden moest zijn. Vandaar mijn vraag of iemand wist waar ik 'm kon downloaden. Maar kennelijk is dat toch niet mogelijjk. Misschien komt 'ie nog......

Ontzettend bedankt voor het mee denken! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan